söndag, mars 14, 2010

Vårprojekt


Trodde att nån skojade med mig när de sa att det snöade i morse men senare när vi var ute och gick var det nästan magiskt med stora snöflingor som dalade sakta ner och solen som sken så man fick kisa för att inte få ont i ögonen och nu är himlen blå igen så den snö som kom då försvinner nog snabbt.

Med solen kommer lusten att göra nåt och ibland tror jag inte det spelar nån roll vad jag gör bara jag har ett projekt igång.
Nu pratar vi om att förändra fulhörnan, där vedboden är, till nåt bättre och jag har några idéer som har grott under några år så kanske de blir av i vår. Tanken där är att vi ska riva upp lite av häcken och flytta infarten för bilarna och flytta hela vedboden (lätt nu när all ved är slut) och bygga ett staket/plank utåt gatan. Om det blir så förändras min planteringshörna och jag kan kanske få dit några pallkragar att plantera mer grönsaker i.
Så ni kan tro att jag ritar och skissar och planerar.


 Nu ska jag ut och sätta lite frön, det är lite plats kvar i pluggboxen som jag tänkte skulle fyllas, sen ska jag sätta mig i uterummet som har blivit varmt av solen och läsa i En lisa för själen som jag fick på posten härom dagen.

9 kommentarer:

Marina sa...

Jo, snöade gjorde det ju och det kom en omgång till nu i em när vi var i skogen. Bara vräkte ner!

Projekt är kul! När jag vaknar tidigt ligger jag och funderar o fantiserar för fullt. Ännu inget som slagit rot riktigt men vi får se.......

Låter spännande med det du beskriver! Blir där inte plats till ett växthus också? VI har stativet kvar till det lilla vi hade innan LUgnet. DÄr är inte (5-6 kvm) mycket glas kvar men det kan man kanske få tag i någonstans. Är du intresserad av det så säg bara till.

Ha det bäst!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Solen skiner även här.
Kan tänka mig hur du sitter och rita planer för det nya vårprojektet. Härlig när man står i startgroparna, eller hur?
Ha en fortsatt skön söndag,
Kram Petra B.

HelenJ sa...

Det är verkligen roligt att planera nya projekt. Alla har vi fulhörnor någonstans som man (i bästa fall) kan göra om till finhörnor istället. Men jag vill igång NU med plattläggning och murbyggande för sen vet jag hur hektiskt det blir längre framåt våren och sommaren. Det är såååå irriterande att hela trädgården är täckt med tjock snö fortfarande... Istället ägnar jag mig också åt frösådder. =)
Ha det bra
/Helen

gittan sa...

Kul med planer på förbättringar. Fulhörn har vi nog alla. Mitt ligger på värsta tänkbara plats, men när det kan bli ändring där det vette sjutton! Några små flingor dalade allt här med men sen kom solen igen. Idag ser det ut att vara underbart ute. Får ta en promenad och hämta min Annika och Eva- bok =) Kanske hamanr jag i växthuset med den och en kopp kaffe, där inne är det gott att vara soliga dagar. Ha det gott / kram gittan

Marina sa...

Det behövs en ram av lecablock (hur hög man vill ha lecaramen är ju en smaksak = ju högre ram ju högre blir huset) och på dem en ram av trä för att fästa aluminiumprofilerna i sen är det nog bara glas. Vi hade lite betong mellan lecablockan för att få dem att hålla ihop, på plats.
Ska höra med Stefan så det inte är mer som skulle behövas.

Njut i din trädgård sa...

Planera och drömma i vårsolen och läsa trädgårdsböcker det är mumma för själen det.

Jord under naglarna sa...

Det är så roligt att gå in på olika bloggar och se att så många planerar och drömmer om den kommande säsongen nu. Själv läser jag trädgårdsböcker och sår några frön. ;)

Malin - I min trädgård sa...

Kul projekt! Och det är så roligt att drömma och planera för förändringar. Vissa blir av och andra inte. Spännande att få se resultatet - för det får vi väl?

Ha det bra!

Kram M

Anjas Hill sa...

Solen har vi haft i många dagar nu, men snödjupet minskar bara marginellt.Usch! Fyj!/Anja