torsdag, mars 18, 2010

Det går framåt


Somliga dagar är segare än andra, idag är det en sådan dag och ändå har jag varit ute med några vänner och gått morgonrundan med hundarna, hunnit bli bjuden på morgonfika och planerat påskbordet sen har jag förstås gjort de sedvanliga husmorssysslorna som tvättat, dammsugit, torkat golvet.

Men dagen började med bråk med ena barnet och det hänger med märker jag, inte ens min favorittanke piggar upp.


Denna bokhögen har följt mig några dagar nu;
frökatalogen för fusklappen på mina fröer som jag har planterat ligger i den,
"Min första trädgård" och en "Lisa för själen" fick jag förra veckan och läses flitigt i nu sen den längst ner
"Min egen trädgårdsbok" är den jag skriver mina sådder i och även ritar upp planerna på hur fulhörnan ska bli. Den första ritningen är några år gammal men grund idéen är kvar det är bara mått och lite andra detaljer som har förändrats.
Det är den tanken som jag helst vänder och vrider på nu för att hitta bra lösningar på olika problem, det har tom varit några nätter som jag legat vaken och funderat. Vi väntar på att det ska bli lite varmare så vi kan sätta igång, helst jättesnart.

Just nu:
* Har jag biobiljett till Alice i underlandet ikväll
* Men hinner precis hem från bion för att titta på Lars Winnerbäck hos Plura och Mauro på TV 8
* Längtar och längtar jag tills vi kan sätta spaden i jorden igen

6 kommentarer:

gittan sa...

De senaste dagarnas mikda väder har tunnat ut snötäcke rejält så snart är vi där med spaden i jorden igen - härligt! Att bråka med barnen tar på krafterna ordentligt ibland. Man får försöka tänka att de oftast inte menar allt de slänger ur sig. Hoppas kvällen blir trevlig / kram gittan

ska erkänna att dina planer för fulhörnet låter spännande

Marina sa...

Bråk är inte kul, inte någon tid på dygnet men absolut iten på morgonen.

Vilken härlig bokhög du har där på bilden.
Att planera, drömma och fundera är så himla kul tycker jag.

Hoppas att kvällen är bra!

Annika Christensen sa...

Vilken fin bokhög alla passar liksom ihop...
Hoppas du får en skön soffa stund.
Annika

Karin - Mina Rum sa...

Ja, nog längtar man efter att sätta spaden i jorden alltid men det verkar dröja ett tag till. Planera och fundera kan man ju dock alltid göra ändå.
Själv håller jag mig inomhus med fix och trix. Hallen ska bli klar innan trädgårdssäsongen drar igång på allvar.
Ha en skön helg!
Kram...

Madicken sa...

Ja, åhhhh, vad vi längtar och planerar!!!!

Hoppas att du har det bra (trots lite bråk) och att vi ses på söndag! Kramis!

Anonym sa...

Hoppas ni har blev sams igen efter skolan. Böckerna ser jätte intressanta ut. Kram och ha de så bra. Mamma