söndag, februari 21, 2010

Fika hos Nina

 

I dag trotsade vi vädret och begav oss till butiken Tusen ting som hade öppet en stund i eftermiddags bara för oss Rosenknoppar, tror att vi alla hittade lite fynd trots att de höll på att sälja ut vinterns prylar för att ge plats till vårens nyheter som skulle komma in nästa månad.
Sen körde vi hem till Nina för att dricka te och äta gamla kakor *ler* nä det var kakor från ett gammalt recept som påminde om scones med mer kexigt, gott. 
Som vanligt gick tiden för fort och vi pratar och pratar och pratar mest om trädgård och frö men även om precis allt annat och så har vi tusen idéer om vad vi vill hitta på i vår tillsammans, tänk om man hade haft massor med tid och pengar då...
Kul är det i alla fall att träffas


 Just nu:
* har jag fått mina fröer från Impecta och då är det bara att börja plantera, men inte i kväll det blir kanske i morgon om jag hinner.
* har mina barn sportlov till deras stora glädje ( Tilda är inte glad, hon har varit sjuk i snart en vecka)

9 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Vilken bra dag du har haft.
Trevligt sällskap.
Köp stopp råder här just nu.
ha det gott
Annika

Marina sa...

Då får jag hålla utkik efter nästa träff och nya planer.

Nacken är det samma ungefär. Har försökt göra bra saker för den idag men det sker sällan en förändring direkt.

Hoppas ni får en bra lovvecka!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Verkar ha varit en rolig dag.
Hittar man nåt hjärtat vill ha så slår man väl till.
Var ligger den affären?
Ser lockande ut.
Kram Petra B.

NinaH sa...

Tack för en intensiv (;-)...! ) och mycket trevlig eftermiddag!;-)

Anjas Hill sa...

Ni verkar ha haft det riktigt mysigt!/Anja

gittan sa...

Jag har nog sagt det förr, men jag önskar att jag också haft ett gäng rosenknoppar att prata trädgård med. Ni verkar ha lika skoj varje gång! Hoppas lov-veckan blir härlig (för oss alla) Jag har turen att ha maken ledig så lite extra mys blir det nog =)

Unknown sa...

Hejsan,
vad kul med en liten utflykt.
Här, i mälardalen har vi också sportlov den här veckan, skönt.
Ha det bra.
//Camilla

Njut i din trädgård sa...

aj aj aj sjuk och sportlov - inte alls kul.

Vad mysigt ni verkar ha det - trots gamla kakor...

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Millan!

Jätte kul att ni ville komma till Tusen Ting. Som du sa så inväntar vi nya varor från både gamla och nya leverantörer. Ni verkar var ett jätte härligt gäng och jag förstår att många är avundsjuka och står på kö för att få vara med.

Ha det fint
KramKram
Lotta