lördag, februari 20, 2010

Mera snö...

Det är fortfarande ett bedårande vackert landskap vi får när det ligger nysnö och denna helg verkar vara full av det med tanke på alla snöstormar som ska dra in över oss, just nu är det lugnt och i morse gick jag ut i pyamas och jacka för att ta några snöfoto.

 

Jag hittade aldrig en bra plats för soluret i somras och det har stått i min planteringshörna framför rabarbern som prydnad.

  

Kan inte låta bli att ta fram sommarbilden för att jämföra igen, otroligt att det är samma ställe med 6 månaders mellanrum.
Hoppas ni får en skön lördag

9 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Läckert med jämförande bilder!
Här är det kuling och snön vräker ner. I drivorna uppe mot en meter nysnö. Detta kallar jag för snökaos och snöstorm.
Annars brukar det heta så när det kommer fem centimeter nysnö i Göteborg;))!/Anja

Marina sa...

Kul att se jämförelsebilder så. Otroligt!

Ja, vi får väl se om det blir mer snö och hur läget ser ut i morgon. Jag har fortfarande itne bestämt mig. Är inte så intresserad av det besöket som är tänkt först och då känns det som onödig tid, men jag hoppas det är ok att fundera och se hur vädret blir också.

Snöiga hälsningar!

HelenJ sa...

Det blir nog inget av med träffen för mig imorgon. Dels pga snöovädret, dels ligger jag nerbäddad i min första förkylning på fyra år eller så. Typiskt att den skulle komma just nu - men oavsett när är det väl alltid olämpligt.
Jag stannar hemma och fotar snö istället... och åker till Nina när snön har smält! =)
Hoppas ni får det trevligt iaf.
/Helen

Erika sa...

Tänk om det ändå kunde vara som din "gröna" bild eller iaf nästan......längtan ger ju lite energi att sträva framåt.

Annika Christensen sa...

Kul att se samma sak vinter som sommar.
Ja vad skal man säga om vintern..
Tiger om den tror jag.
Härlig löstning med stegen.
Ha det gott
Annika

NinaH sa...

Ja kors vad snö det är- och så mycket vackert också som den skapar! Mysigt se jämförelsebilderna!
Hoppas nu att vi ses imorgon?!;-)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Gilla detta inlägg!
Jag frossa gärna bland jämförelsebilder. Har också mina favoritställen i trädgården som jag följer jämnt.
Våren kommer snart, det fick vi känna på lite grand igor när solen sken och det töade, men i natt kom mera snö och frostiga minusgrader igen. Som sagt, SNART blir det vår igen. Blommorna står redan i givakt-ställning under snön.
Kram och trevlig söndagskväll, Petra B.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Millan, nej, jag kallar det inte alls för Ateljé knappast riktig verkstad heller.Fniss.
Öppetiderna är mellan kl. 11 till kl. 16 hela Påskhelgen och helgen därpå också.
Om snön håller i sig mycket längre blir det panik med upprustningen av uthuset där jag ställer ut, men jag ger mig inte, det blir som det blir...och i värsta fall hänger jag upp tyg-skynken som bilda rummet i uthuset. Haha.
Våre fint att träffa några bloggisar till påsk ;O)
Kram Petra B.

Smultronbo sa...

Häftig lösning med stegen!
I sommar måste jag hitta en gammal stege någonstans! Ut och leta i gamla bodar! Alla kommer tro att jag blivit tokig som snokar runt ;-)
Ha en underbar dag!