onsdag, februari 17, 2010

Var är min trädgård?

Och var är alla vårtecken?
Det kommer små utmaningar nu bland bloggar och på facebookgrupper att man ska fota vårtecken och ja jag vet att det finns fler vårtecken än blommor såsom längre dagar, fågelkvitter men det kan man ju inte fånga på bild, eller?

 

Här under hotensian har jag två eller tre julrosor, krokus, pärlhyacint och lite andra små vårlökar som jag satte i höstas. Känns långt till blomning där.

Här är mina Fairys och den nya polkagrisrosen (Rosa Mundi) och en klematis som klättrar på fönstret bak och lavendel som sticker upp fram, jag försökte hitta doften hos lavendeln men den luktade inget där i snön. Detta är väl inget som man kan tro ska visa sig som vårtecken men jag är nyfiken på hur det blir här när det blommar.

Temynta nu och juli 2009


Just nu:
* är det långt till våren här, särskilt om man ska tro TV-väder som lovar mer snö
* äter jag massor med apelsiner och helst blodapelsin som är så sura att det drar i kinderna bara man tänker på den.




9 kommentarer:

Smultronbo sa...

*skrattar*
Vilket underbart inlägg!

Jag håller med våren känns idag väldigt långt bort. Här i Stockholm dalar stora tunga snöflingor ner från himlen.

Men jag sätter mig med jämna mellanrum och tittar på mina pelargonsticklingar och mina luktärter m.m. och får då lite hopp om att våren faktiskt är på väg :-)

Jag önskar dig en underbar dag!
Camilla

Jenny sa...

Prova blodgrape!!
Supergoda nu.
Kram Jenny

Karin - Mina Rum sa...

Vårtecken??!! Vad menar du nu? ;D
De lovar mer snö på radio. Var ska detta sluta?!
Kram

gittan sa...

Jag undrar detsamma! Här äts det Kiwi så det "sprutar ur örona" Jag tål inte citrusfrukter och dessutom (det stod i AoT)innehåller tydligen kiwi dubbelt så mycket c-vitamin än en apelsin, det hade jag aldrig trott. Men visst kan jag minnas smaken av en blodapelsin, mums! Vi får fortsätta drömma om våren, den kommer ju tillslut trots allt / kram gittan

Marina sa...

Det känns verkligen långt till våren nu. Det märks i bloggvärlden också. Inte mycket nytt - snö, snö, snö.......
Vi hörs om söndag, har fortfarande inte riktigt bestämt mig.

Apelsiner äter jag också. Gott och jag hoppas även på att hålla mig frisk o pigg.

Ha det bra!

Anjas Hill sa...

Några vårtecken lär vi får vänta påännu en tid! Ditt inlägg är dock jätttrevligt!/ANja

Annika Christensen sa...

Undrar detsamma tur det inte snöar in i växthuset.
Här vräker det ner just nu.
annika

AnnA sa...

Hej Millan!
Jag undrar detsamma...
Och just nu snöar det på som den här i Åhustrakten...
(Var ska all snön ta vägen sen?...
Kommer du ihåg när Tivoliparken höll nästan på att flyta iväg?... )
Trevlig Helg på dig!
hälsn
AnnA

NinaH sa...

Ja... suck så ledsamt det är!;-(
Vi får hoppas vägarna är farbara på söndag! Och då får vi Rosenknoppar pigga upp varandra!!;-)