söndag, januari 31, 2010

förkylt

 

Nu snöar det igen, men jag sitter inne i myskläder och med tänd kamin som värmer gott. Det blev inget jobb för mig i helgen det blev soff- och sängläge med en stor påse att kasta näsdukarna i bredvid.
Jag var inne och läste på några bloggar men när jag skulle kommentera hade jag glömt vad jag läst så jag gör om det idag eller i morgon igen. Försökte läsa en gammal Leif G W bok men somnade hela tiden tur boken är lättläst så det inte var svårt att få upp tråden när jag vaknade igen.

Jag har förstått att det är många som har planterat frö i helgen tänk att äntligen få leka med jorden igen och få känslan av vår, ska ge mig på det i veckan men först ska jag nog skaffa pluggbox det verkar vara ett bra sätt att plantera på men om jag inte kan heja mig blir det i vanliga plastkrukor i ett miniväxthus som jag skaffade förra vintern, det går säkert bra det med.

7 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

När det känns som att man har gröt i huvudet, är soffan eller sängen den enda rätta platsen. Hoppas att du kryar på dig så du kan ge dig på frösådden snart.
Kram!

Marina sa...

En riktigt rejäl förkylning låter det som. Hoppas du kryar på dig snart igen så du kna ta itu med lite vårsådder. Det är ju läkande!

Krya på dig!

Kattis sa...

Krya på dig vännen =))

Annika Christensen sa...

Trist att vara förkyld fast det är väl undvikligt under vintern.
Peppar peppar så har jag klarat mig men så äter jag också 2 apelsin 1 cintron och grape om dagen.
Krya på dig min vän
annika

Erika sa...

Krya på dig!!!

Nettan sa...

Usch för förkylning. Min lille har legat hela förra veckan, men i morgon blir det dagis igen. Någon plantering har det inte blivit här heller.

Krya på dej kram

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Krya på dig, och sov så mycket du bara kan, då blir du snart frisk igen. Kram Petra B.