onsdag, januari 27, 2010

Killar med sprätt i




Fanns det inte nån gammal reklam slogan som sa "killar med sprätt i gillar Mazetti"? Min man påstår det i alla fall, och det gör han varje gång han ger Ozzy mat för den förvaras i plåtburken jag fick av mamma.
Den passar bra nu när jag vill ha rött i köket. Bara det att nu har alla i familjen har börjat rabbla den dära slogan vid matdax för hunden.
Frukt äter vi massor här, vi har det så bra att varje vecka ringer det hem en tjej som tar upp frukt och grönsaksbeställning som sen levereras på fredagen. Det går igenom vår idrottsförening som tjänar några procent på försäljningen.



Fick en award av Karin som har bloggen Mina rum, tack för den det värmer gott!
Det ingår i awarden att man ska berätta sju intressanta saker om sig själv. Så här kommer sju saker om mig som du kanske inte visste (intressanta eller ej):

Jag:
* är en "bastu-människa" tror jag bastar ett par gånger i veckan, minst.
* läser helst deckare, gärna av svenska författare
* har alltid älskar djur och har haft nåt sedan jag kunde tjata mig till hamstern Pelle när jag var sex år gammal.
* popcorn och choklad är mitt favoritgodis, allt annat kan jag vara utan men inte det.
* har bokat in två konserter redan i år, Kiss i Malmö med killarna och Lars Winnerbäck i Ronneby med         grannarna
* dricker helst vatten till mat men om du ska bjuda mig på alkohol tar jag gärna ett glas rött vin eller en liten  whisky
*spelar farmville på facebook

Man ska helst skicka vidare till sju personer som man är nyfiken på men jag busar till det och skickar till alla i min blogglista.

4 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Den där reklamen kommer jag ihåg. Inte för att jag är gammal nog att ha sett den när den verkligen gick som reklam på bio. Men på 80-talet fanns det en sorts trailer på bio som berättade att "nu blir det reklam" och då fanns den med.
Kul att få reda på lite mer om dig också. Winnerbäck är ju något av en husgud för mig men jag har inte köpt några biljetter till hans konserter. Däremot ska jag se Sofia Karlsson i Kristianstad konserthus i mars. Det ska bli kul.
Kram!

Anjas Hill sa...

Hejsan Millan!
Om du bastar två gånger i veckan äger du en bastu?!/Anja

gittan sa...

Bastu gillar jag med! Den är det enda jag saknar från mitt föräldrahem. Men man kan ju inte få allt. Så du spelar Farmville och min dotter som "mobbade" mig när jag tog hand om hennes när hon var i Polen. Själv spelar jag gärna guitarhero och Need för speed är jag familjens gud på. När tjejerna inte klarar av banorna på tv-spelen då kallar dom på morsan!

NinaH sa...

Tihi- jo det fanns visst en så´n Mazettireklam...
Kul läsa om dina "vurmer"!;-) Tre och en halv sådär delar jag med dig! Kan bara säga att bastubad inte hör till dem!!!;-)