fredag, januari 22, 2010

En liten titt hos mig

Jag hävdade för ett tag sen att vi höll på att renovera eller i alla fall fräscha upp det lite här.
Vi har bott här i tio år i höstas och när vi flyttade in bytte vi ut bla köket, nu var jag glad att vi valde ett IKEA-kök eftersom det var väldigt lätt att byta luckor, till vita släta och så målade jag kaklet högblankt svart (och kanske kanske kommer jag att ångra den högblanka biten men då får jag helt enkelt matta ner den).
Vi målade upp på väggen bakom spisen och för att det inte skulle bli för svart klipp och klistrade jag detta idag.



Jag är ett stort fan av väggord eller väggsymboler, det står fortfarande kök på sex olika språk på den vita väggen.



Det har blivit sådana här blommor på TV-väggen, köket och tv-delen är tre rum i ett, på ca 70 kvm och det är halvsvårt att hålla ihop rummet utan att det blir ett "bladdrigt" och stökigt intryck.
Nu har vi delat på färgerna så i köksdelen är det vitt och svart med röda inslag och i TV-delen är det mest vitt med lite svart och turkost som bryter.
Jag gillar vitt men behöver kontrasterna. Skåpen under Tvn är köksskåp från IKEA så äntligen fick vi  förvaringsplats till spel, dvd skivor, fotoalbum och annat man kan behöva gömma i skåp.




Tavlan jag lämnade in för uppspänning (heter det så...?) är en gåva från Nya Zeeland och hänger ovanför vår säng, den är stor ca 140 x 70 och den gör sig bra där för när vi bytte rum med Ville fick vi  rummet precis innanför dörren så när man tar av sig skorna står man och tittar på den, vilket är mycket bättre än att blicken fastnar på den obäddade sängen *ler*.

Hoppas ni får en bra helg, själv är jag ledig och ska på 1-års kalas på söndag.














6 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej, så findu har fixat i köket.
Kopparna och bestick och så´nt som du klippte och klistrade ser enormt fint ut. Där har du verkligen lyckats landa perfekt.
Den stora skogstavlan är snyggt där på väggen. Sådana gåvor tat man tacksamt emot förstår jag ;O)
Vaddå obäddad säng? Bäddar man???
Hehehe, trevlig helg, Kram Petra B.

Marina sa...

Snyggt! Du är så kreativ! Bilen gick sönder i dag när vi skulle hem så ajg hade verkgien inget val annat än att ta det lugnt. Tur att jag ahr en pappa som är bilmekaniker och har bilar att låna ut. Det ordnar sig i morgon ändå.

Ses!

Anjas Hill sa...

Fint, snyggt och fiffigt med köksskåpen! Bra att kunna frigöra sig från alltför konvetionellt tänk./Anja

Anjas Hill sa...

ps

Glömde att säga att naturligtvis tycker jag även att resten du visar är jättefint!

ds

gittan sa...

Så fint du klippt och klistrat, det gillade jag verkligen! Köket står högt på vår önskelista men det är inte lika enklet att riva väggar (för att få ett rymligare kök) i alla gamla hus. Väggord är något som jag definitivt SKA ha när vi får bytt kök. Det är så hemtrevligt. Njut nu av din lediga helg / kram gittan

Anonym sa...

Va snyggt det blev med blommorna vid TV och allt de andra också. Tavlan är jätte fin.
Ozzy i krukan kan ju också bli en fin tavla. Han är ju så söt de lilla livet.
Kram mamma