torsdag, januari 14, 2010



Tänk att snön ligger kvar, fast om jag inte minns fel var det bara nåt år sedan vi hade snö mellan jul och påsk det varade i alla fall så pass länge att man var trött på både den och pulkaåkning.

Jag har inte kommit mer än halvvägs i min light-renovering men det går framåt, i helgen ska vi  handla färg, lite lådor, sätta foto på canvasduk i spännram, tvätta gardiner och lite sånt för att sen ta det där sista rycket i nästa vecka.


När jag var ute och fotade detta så var jag så fokuserad på blomman (fröställningen) och snön att jag inte såg den fula gröna slangen som ligger bak, man ser det man vill ibland. Bilden avslöjar även att jag inte klippt ner ett dugg i rabatterna men det har jag förstått att det inte är många som gör utan låter det vissna vara kvar att pryda även under vintern.
Det är vackert på sitt vis när det är frost eller snötäckt.

Nu plingade telefonen och det är dax för en promenad med grannen och hundarna, skönt sätt att börja dagen på med en lång runda i skogen.

Ha det gott!

8 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

För min del gör det inget att slangen ligger där i bakgrunden.
Det är verkliga livet Millan.
Varför skulle allt vara jämnt påkonstlad stylad, inte för min del, det ska vara levande.
Men man få gärna ha en annan åsikt.
Fina vinterbilder visar du i alla fall, med eller utan "slanghelvetet".
Jag är lite avis på din långpromenad nu när solen äntligen skiner och temperaturen håller sig kring Nollsträcket.
Kram, Petra B.

Annika Christensen sa...

Härlig vinter vi har men jag vill ha lite nysnö..här är det lite halv fult liskom....
Härligt att börja dagen med en promenad.
Ha det gott
Annika

Karin - Mina Rum sa...

Slangen hade jag aldrig lagt märke till om du inte nämnt den. Dessutom är det ju så det är i trädgårdar; lite slangar, hinkar och ris här och där. Om det är perfekt i varje hörn kan man ju börja undra om det bor människor eller robotar där.
Kram!

Marina sa...

Snö hade vi länge för et par år sedan men många glömmer fort. Det är heller itne så längesedan vi hade -20 grader i tre veckor i januari, de thar också många glömt. (vi fick en elräkning på 12 000 då så jag glömmer det inte!)

Vi har itne heller börjat på något fix här. Ska köpa färg till golv o väggar och sen ska vi ha ny sänggavel också o kanske sängbottnar, vi får se.

Canvas är snyggt!

Ha det bra!

NinaH sa...

Ja- särskilt för oss här i Skåne känns det som det är extra lång snöperiod.... Suck.... säger denna icke-snö-älskare.... Men visst.. Vackert för ögat är det & har varit och ljusare blir det av det. Men ändå- nu tycker jag det får vara nog!;-)

Anjas Hill sa...

Den "fula slangen" har du lyckats att redigera bort - jag ser den i varje fall inte!
Lyckatill med dina göromål!/Anja

Växthusmadam sa...

Visst är det fint med snön, men nun längtar jag efter VÅR!!!
Växthusmadam

Susanne Lindén sa...

Hej!
Så fint du ändrat i bloggen och bilderna i hedern är jättefina! Vi har mycket snö där jag bor...men nu känner jag att det får räcka! Längtar till våren och att få börja med sådd mm.

Ha en trevlig Lördagskväll!