torsdag, september 17, 2009



Jag var på växthuset för att se om de hade något fint äppelträd till mig och kom hem med rosen Kent istället.
Jag vill ha fler träd här men kommer mig aldrig för att köpa nåt, de känns alltid så stora och klumpiga i slutändan.
Nåja hösten är inte slut än och vem vet plötsligt kanske det rasslar till och jag kommer hem med en halv skog ;)




I ena hörnan av vår häck, utåt gatan till, har det misslyckats lite med klippningen förra året när min man och granne klippte den.
Det är fortfarande stendött där.
Antar att de tänkte något som att nu tar vi ordentligt....

Den har retat mig sedan dess, men så fick jag en ide och gjorde ett spindelnät av svart ståltråd och satte ett betongblad bakom.
När jag ser det nu ser jag att nog ska gå på hårdare fram med sekatören och helt enkelt ta bort allt smått och bara låta de stora stammarna vara kvar.
Får kanske höra mig för hos grannen vad de tycker först, vi pratade om att låta något slingra sig upp och täcka det döda men jag vet inget som kan växa och frodas så mitt i en häck.

I och med att jag fick den svarta tråden har jag börjat leta luffarslöjd, det är sånt som jag kan sysselsätta mig med när det blir höst, kan tänka att det kommer att finnas ett och annat spindelnät här till våren.

9 kommentarer:

Lily sa...

Han är underbar!
Kram Lily

Jenny sa...

´Vilken söt ros. Spindelnätet blev kanon, man tittar in varje gång man går förbi.
Ha det gott, så ses vi imorgonbitti=) Kramis

Marina sa...

En skogsklematis skulle säkert kunna växa där i häcken.
Vilket fint nät du gjort!
Så kan det gå, att man kommer hem med en ros istället för det man skulle ha egentligen. Träd en annan gång kanske?

Hoppas ni får en kanonhelg i Göteborg!

NinaH sa...

Snyggt nät du gjort. Låter kul med luffarslöjd. Jag är säker på att du komme att göra mycket fint!
Rosen du köpte är ljuvlig!

Erika sa...

Va roligt med ett eget spindelnät, jag hade not stannat till o tittat en extra gång.

gittan sa...

Men vad är det för sorts häck ni har? De flesta sorter brukar ju gå att klippa riktigt hårt utan problem! Ditt spindelnätser förståss snyggt ut där det sitter och luffarslöjd är fint. Ang.träd så finns det ju ganska många småväxta att välja mellan, be dem visa dig nästa gång du besöker plantskolan. Ha en fin helg / gittan

AnnA sa...

Rosen Kent, var ju fin. Har jag aldrig hört talas om.
Ibland har de lite ovanliga rosor på Växthuset, annars brukar Erik på utemarknaden på Solhaga vara rätt så bra på att ta hem ovanliga sorter.
Men snart hägrar en forumträf nere på Cedergrens, så till dess får portmonnän vara stängd för rosköp, iallafall.
Apropå frukträd, så var det maken som tog initiativet till ett inköp av ett nytt päronträd, för någon helg sedan på ÖSAB. Nu ska det bara ner någonstans.
Tjusigt nät, förresten!
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA

Mamma sa...

Grannen tycker att det är mycket snyggt, tur att det finns driftiga personer då mamma och pappa kaos har MYCKET lång handläggnings tid nästan i klass med FK.

Grannen sa...

Tycker kanske inte riktigt att du skall nklaga anders för det där med häcken...det får du nog helt och hållet sätta på grannens konto..