måndag, september 21, 2009

Det blommar än


Det finns mycket kvar att njuta av fortfarande, en del som blommar om, som denna ormöga fast det var långt nere på krypnivå jag hittade den.





Malvan står sig fint och har en hel del knoppar kvar.



Precis som en del av stockroserna, här är det de enkla som klarat sig bäst. De är finast med i mitt tycke så det blir sådan som jag ska skriva upp på önskelistan till nästa år. Jag har några som kommer men jag vet inte om det är dubbla eller enkla, de är självplanterade från tidigare år.



Fattigmans ginsengen, är en söt lite blomma som luktar illa och väl värd att vänta på.

9 kommentarer:

gittan sa...

Det är väl underbart att fortfarande ha så mycket som blommar. ormögat har jag försökt rensa bort i flera år. Den trivs lite FÖR bra hos mig och vill gärna ta upp hela brunnsrabatten, men söt är den. Stockrosorna förvånar mig! De svarta jag har blommar fortfarande och har gjort det jättelänge. Den är också enkel i blomman. Kan det vara så att de enkla varar längre? Fattigmansginseng fick jag av Marina förra somaren men den tog sig dessvärre inte. Hoppas du visar den när den slagit ut. ha en skön kväll / gittan

Jenny sa...

Fint, alla mina blommor verkar döa=)
Ha det gott!!!

mitt gröna hjärta sa...

Härligt att de blommar fortfarande! Till våren ska jag sätta mer höstblommande växter tycker de mesta har blommat över nu förutom de pålitliga rosorna som blommar om och om igen. Ljuvliga!
Ha det gott, Jenny

Anonym sa...

Visst finns det mycket att njuta av (och tur är väl det!). Det är så skönt att strosa runt i lugn och ro. Det är liksom automatiskt ett annat tempo nu på hösten.

Du är så bra på att ta fina bilder!

Hoppas du får en bra dag! /Marina

(Känns som att jag beklagade mig om bagateller i går när vi åkte in. Det finns ju olika nivåer av allt! Uppskattar dig mycket och du vet var jag finns.)

Anjas Hill sa...

Ja men visst blommar det ännu.
Söta bilder du visar!/Anja

NinaH sa...

JAvisst blir man glad åt de där sista, envisa blommarna också!
Vi saknade er i söndags! Men bättre lycka nästa gång!;-)

Annika Christensen sa...

Visst är det otroligt!
Vilken måndad det har varit.
Ha det gott
Annika

Jord under naglarna sa...

Visst blommar det fint fortfarande! Kanske är det så att man uppskattar det än mera nu när säsongen går mot sitt slut?

Jag tycker att du har otroligt snygg header i bloggen!

Britt sa...

Det finns allt lite kvar ännu ute i rabatterna. Men det avtar mer och mer//Britt