fredag, september 04, 2009

Hannu & Max



Det är bodagarna i Kristianstad och i dag var Hannu Sarenström på torget och pratade trädgårdsvisioner ca 30 minuter. Han är en inspirerande talare och tiden gick alldeles för snabbt.
Han pratade lite om det att man får välja vad man ser tex när man tar en bild kan det vara så att det är full kaos runt omkring den men just på fotot råder lugn, stämmer bra här.
Han pratade även om att man aldrig kan skynda på i trädgården allt har sin gång liksom och att tiden har en tendens att försvinna snabbt när man är ute och "ska bara....." stämmer bra det med.

Över till nåt helt annat så fyller Max 12 år idag och jag har bakat en Fetta al latte.



En chokladkaka med nutella och grädde emellan och till det ska vi ha apelsin och valnötter, kan tänka att det smakar bra med hallon med om man inte tål nötter.

Sen har jag fått en award (tack Jenny!) av Mitt gröna hjärta, kul för det var längesen jag fick en sådan och med den kom tio sanningar om mig själv som jag tänkte svara på i morgon när jag har lite bättre tid.

Nu är det dax att börja hacka grönsakerna till tacon, ha det en skön fredag!

11 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Kul att du fick lyssna på Hannu.
Tårtan ser mumsigt ut och så sommarfin med blomman på ;O)
Kram, Petra

Erika sa...

Aaaaa kaka kaka kaka, hoppas den smaka.

gittan sa...

Vilken tur att få lyssna på Hannu. Tårtan ser verkligen god ut (tur att jag också fyller snart) man blir riktigt sugen. Jag ser fram emot dina att få veta lite mer om dig i nästa inlägg. Här är det ockås "taco-fredag" Ha en skön kväll / gittanreste

Britt sa...

Grattis till 12 åringen. Vad kul att lyssna till Hannu, jag gillar honom för sitt engagemang//Britt

Marina sa...

Grattis till Max! Skateboard hörde jag att det blev.
Tack för den snälla kommentaren till mig! Värmer!

HAnnu hade jga ju gärna lyssnat på men jag var ju tvungen att jobba.
Här har vi precis ätit tacos och nu blir det snart rabarberpaj, årets sista kanske.

I morgon ska jag till trädgården hoppas jag. Köpte ett par plantor på Maxi och dem vill jag plantera.

Ha en bra helg!

Anjas Hill sa...

Det är ju en av Hannus styrkor - att kunna prata på ett inspirerande och medryckande sätt./Anja

SKOOGSTROLLET sa...

Den där tårtan såg verkligen smaskig ut. Kanske något man borde testa om nu byns Ica erhåller Nutella.

AnnA sa...

Tjenixen!
Jaså, du var också där.
Jag kom ungefär en bit in i föredraget, för jag hade varit hos frissan på "Red Nails", och stod lite utanför och fotograferade också jag...(Men än så länge har jag inte kollat på fotona)
Vilken svada den mannen har!!!
När föredraget var slut gick jag fram och hejade på Hannu,(eftersom jag brukar kommentera då&då i hans blog) och sedan kom min äldste son och han tog att morsan var SÅÅÅ pinsam...
Senare gick jag tillbaka och fotograferade lite i den uppbyggda trädgården.
Det är möjligt att det blir ngt bloginlägg senare om detta...
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA

AnnA sa...

PS!...jag menade att sonen tyckte att jag var sååå pinsam.
Ibland slinter tangenterna åt sina egna håll.DS.

Jenny sa...

Tack för en trevlig kväll och tårtan smakade super. Har fått kommentar från Ann-Sofie om tips på resesajter, ska in och kolla om jag hittar något bra till oss. Ha en bra dag och hoppas ni får en trevlig kräftskiva. Kan höras imorgon, kanske hinna med en promenad på em. Kramis

NinaH sa...

Såg i programmet att Hannu skulle vara i Kristianstad idag - men vi är ju engagerad här i vår kommmun under Bodagarna så jag missade det tyvärr. Hört honom många gånger - på mässor med mera - och alltid blivit lika inspirerad var gång! Så jag förstår att ni haft en högtids-stund! Grattis! Och ett så´nt till sonen också!!;-)