söndag, maj 10, 2009

Veckans höjdare

Iklädd pyjamas och gummistövlar och med kameran i högsta hugg gick jag ut omkring halv åtta i morse för att spana blommor.
Det enda jag hörde var fåglarnas sång och hade jag haft min mamma med mig hade hon berättat vilka fåglar det var som sjöng för mig, nu hörde jag bara koltrasten och en "massa annat kvitter".

Solen är på väg upp och har inte kommit till den gamla rabatten riktigt än men jag kunde ta en bild på Aklejan som blommar idag.



Och jordgubbsplantorna som står i lådan och badade i morgonsol



de blommar med nu.

När jag gick omkring tänkte jag på vad som har varit denna veckans höjdare och kom fram till att det måste bli just detta, att kunna gå här knappt påklädd utan att frysa när solen letar sig upp på himlen och fåglarna kvittrar och bara kunna få vara här och nu en stund.
Det är en höjdare för mig.

12 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Underbara bilder! Älskar Aklejan :D
Härligt att vara ute så tidigt när det är alldeles stilla, fåglarna kvittar och med kameran i högsta hugg. Jag var tidigt ute igår morse, innan 7, skulle handla frukostbullar, sekatören var med för jag tänkte hitta lite syrenér. Jag hade tur...
Kram Lily

Med fingrarna i (j)orden sa...

Låter underbart. Här är klockan över nio och jag är ännu inte ute. Men efter att ha läst ditt inlägg loggar jag ut. I dubbel bemärkelse.
Eva

Lily of the valley sa...

Jo, det var det jag tänkte på..Venus och Mars ;-)
Kunde inte låta bli att skriva fjällan, för han sa så. ;-)
Ha de gott :D

Marina sa...

Tänk att vi är två trädgårdstokar så pass nära! Jag var också ute vid samma tid i pyjamas för att njuta o spana.
Hoppas det går bra idag!
Kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så perfekt beskrivning vad veckans höjdare skulle kunna vara!
Håller med dig, det är vardagslyx.
kram, Petra

Anneli sa...

Vilka fina bilder. Härligt att kunna gå ut i pyamasen och inte frysa. Själv är jag glad att man inte behöver jacka utan kan klara sig ute i tröja.
Anneli/Backebo

Mittljuvaskafferi sa...

Visst är det gott och komma ut så på morgonen och bara höra alla fåglarna,
Man blir glad av det.
Ha de bra!
Birgitta

Hanna sa...

Så vackra blommor du fotograferat.
Hanna

Anonym sa...

Ja vilka underbara foton på blommorna. Det var också en fin promenad idag med Matilda ner till Vramsån. Där var det en massa fågelsång men inte näktergalen. Den hörde jag lite av i onsdags morgon och kväll.När den har kommit då är det vår på riktigt för mig. Men jag hörde Bofinken i din trädgård så nu kan du ju titta efter den också.

Snuttan sa...

Visst är det mysigt att bara gå ut sådär och fotta.
Gick upp vid 8 idag för att åka till Skånesdjurpark

Ha en underbar vecka
Kram
Åsa

Daniel sa...

Så somrigt vackert!!!

Lillianna sa...

Härligt att kunna gå ut i trädgården i pyjamas. Jag gör det ibland jag med men det känns inte helt naturligt då det inte alltför sällan står nån nyfiken person nere i hålet i häcken. Det är förstås inte mig de är intresserade av men jag känner mig uttittad ändå. Grannarna har koll, men så är det att bo utmed en promenadgata.
/Lillianna