torsdag, maj 14, 2009

Alla dessa val




Fick mess igår med frågan om jag skulle ha pelargoner iår i så fall kunde avsändaren köpa några till mig när hon ändå handlade till sig själv.
Jag svarade nåt i stil med "Öh, pelargoner kanske vita och röda kunde vara bra att ha..."
för som vanligt hade jag ingen plan på vad jag vill plantera, jo allt men det kan jag inte utan måste begränsa mig lite.
Nu har jag två av varje färg och lite till som hon var snäll och inhandlade men fortfarande ingen bra ide på var de ska stå så för tillfället befinner de sig i sin låda.
Fast nu när jag sitter här och skriver kom jag på att min stora cementkruka på framsidan kanske skulle bli ypperlig som pelargonkruka och de skulle kunna lysa upp fina på trappan, så så får det nog bli.

Ibland är det inte så stora eller svåra beslut man måste fatta och det är väl tur det.



Ingen bild på pelargonerna utan Tulpia "Corona" som jag köpt från Botanicus för nåt år sedan.

5 kommentarer:

Erika sa...

Har varit och fotat läckra tulpaner på Botaniska idag på lunchen.

Har en pelargon i sin låda kvar sen helgen att plantera och jag vet inte riktigt var jag vill ha den.

Anonym sa...

Ja, inte är det lätt att bestämma sig och välja alla gånger. Just nu funderar jag på om jga ska ha dumlekolor eller inte, du ser vilka bekymmer även vi andra har.

Det blir säkert bra med pelargoner där framme.

Ha det bra! /Marina

NinaH sa...

Jag tror ändå dina val blir bra!;-)
Vackra tulpaner!!

Malin - I min trädgård sa...

Haha, jag är likadan! Fast jag försöker göra planer, men jag kan aldrig bestämma mig för bara en ;).

Ha en skön helg!

Kram M

Hjärtat Mitt sa...

Det är inte lätt alltid. Man vill så mycket, men det är inte alltid man vet riktigt när/var/vad eller hur!
Klurigt det där :)
Men det låter snyggt, det du kom på med cementkrukan.
Tulpanerna var inte så dumma de heller.

Ha en skön helg!
Kram Mari