måndag, maj 25, 2009

Läshörna



Mitt andra inlägg idag men jag ville bara visa var jag har tillbringat min eftermiddag.
Jag var färdig med alla utplanteringarna som jag tänkte göra och tvätten var tvättad och steken i ugnen så då var det bara att sjunka ner i solstolen med boken och njuta i solen.
Pergolan ger inte så mycket skugga än men emellanåt, beroende på var solen står, har man skuggan på rätt ställe.



Jag sa till Marina häromdagen att jag inte gillade att ha blommor i krukor för jag glömmer bort att vattna, undrar om hon fortfarand tror mig?
Det blev fler krukor än jag tänkt mig men fördelen med dessa är att jag når hit med slangen så jag slipper gå med kannor för att vattna.


Fick en Pelargon Tomentosum, tror jag att det är, av mamma den får stå här ett tag men om jag läst på rätt ville den stå i halvskugga så jag får nog hitta en annan plats åt den i sommar.
Klicka på bilden så ser ni de ludna bladen tydligt men doften av pepparmint kan jag tyvärr inte förmedla.

8 kommentarer:

Marina sa...

Den tar jag mer än gärna en sticklinga av sen när den är stor.
Ska man ha krukor ska man ha dem samlade tycker jag. Mindre jobb då!
Ser hur skönt ut som helst med den där stolen, boken, den tvättade tvätten, steken i ugnen (om den bara funkat!!!)..........

Nu ska jag sova!

Ha det bäst!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Låter som en mysig dag.
Läshörnan är inbjudande, jag bruka gunga i hängstolen när jag vill läsa utomhus.
Ha en fortsatt fin vecka,
Petra

Susanne Lindén sa...

ja...hjärtekransen var ganska "pillig" att göra, men sååå avkopplande. Jättemysig läshörna...ser riktigt inbjudande ut!
Ha en bra dag!

mitt gröna hjärta sa...

Ja, där hade jag också kunnat tänka mig att sitta och mysa:) Jag har just investerat i en amerikansk däckstol men har inte haft tid att sitta ner i den ännu... Ha en skön vecka! Jenny

Anonym sa...

Va roligt att du har hittat namnet på pelargonian, jag visste inte vad den heter. Jag delar gärna med mig av den också (jag har ju själv en). Kram mamma

Daisy sa...

Så härligt att sitta där och läsa! Känner igen det där med krukorna, man vattnar när man märker att jorden börjar släppa från kukorna, haha...:)
Kram

Min Gröna Täppa sa...

Härlig hörna du har gjort! Tomentosum har jag haft innan, den är så härligt mjukluden och doftar så gott!

Ha det gott!

Hjärtat Mitt sa...

Härlig läshörna.
Det är skönt när man når krukorna med slangen, annars blir de lätt utan vatten , även här.
Pelargonen har jag haft en gång i tiden. Den doftar gott.
Din bild på löjtnantshjärtat i alliumen är så underbart vacker!
De har verkligen hittat varandra.
Här har precis världens åskoväder dragit förbi. regnet kom inte uppifrån, utan från sidan.

Kram Mari