måndag, maj 11, 2009

Ny plats



Anders har haft fullt upp med att lägga plattor i hörnan i helgen och idag var det min tur att försöka få till det lite snyggt.



Eftersom jag aldrig har en färdig plan blir det lite av tager vad man haver principen och grävde upp funkia, delade en hortensia, hittade några skott av syrenen som jag satte i ena konservburken och i den andra står granen kvar sen i julas, kunde inte kasta alla så den fick hänga med ett tag till.

Den där hörnan har en egen historia.
För ca tio år sedan påstod en viss Martin Timell att det gick utmärkt att mura en grill och använda sig av en vanlig ugnsplåt till kolen och gallret att grilla på, han glömde berätta att det inte blir något bra drag till kolen och det är svårt att hålla elden vid liv pga det.
Så vi har nog bara använt grillen ett handfull gånger sen har den stått där och efter nåt år plockade vi upp de plattor vi hade där då och gjorde tappra försök att slå sönder grillen, vilket var lättare sagt än gjort.

Nu kände jag att jag inte kan blunda varje gång jag vänder huvudet dit därför la vi dit plattor igen och satte brädor ovanpå grillen, som har satt sig och är ganska sned, så det skulle inte förvåna mig ett dugg om den rasar ihop nu när vi äntligen tänker använda den igen ;)

12 kommentarer:

NinaH sa...

Så bra du "fick till det"! Äsch- mer än så!!!;-) Härlig sittplats ni fått!!!!!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vilken rolig läsning Milla! ;O)
Timell-Effekten har nog ställd till det för många.
Uteplatsen är fint och grillbordet
åtminstone användbart, men ingen chans att det rasar ihop av sig själv. Fniss.
Kram, Petra

Malin - I min trädgård sa...

Hahaha, tänk vilken luring. Men det ser riktigt fint ut tycker jag. Jag gillar också man tager vad man haver-principen. Visst ibland hade det varit roligare att köpa nytt, men inte tillräckligt roligt för att unna mig det ;). Nä jag gilalr att saker och ting används och inte bara åker till tippen istället.

Has en bra dag!

Kram M

Lily of the valley sa...

Ah, så fin hörna! Underbar förvandling av grillen :D
Timell-effekten får vi nog leva med ;-)
Kram Lily

Marina sa...

Det blev ju kanon! HUr mysigt som helst. Det är så bra när mna med hyffsat enkla medel (håller kanske int Anders med om???) kna fixa till det.
Vill du hämta det jag har hemma så är jag hemma idag.

Nu kommer snart sotaren.

Ha det bra!

Erika sa...

Syren på burk, hör av dig om hur skottet tar sig hade gärna förökat den vi har och placerat på andra ställen.

Susanne Lindén sa...

Så fin sittplatsen blev och förvandlingen av grillen blev hur bra som helst!

Ha det gott!

Hjärtat Mitt sa...

Det blev ju jättebra och den gamla grillen blev ju inte dum alls som prydnadsbord!
När jag klickade upp grillen så såg jag det....du har varit hemma hos mig och fotat!!!!
Det ser precis ut som en hörna av vår trädgård, med häcken och det gula huset bakom!!!
Fast jag har ju ingen sittplats där, utan det är där jag hade tänkt ha växthuset så småningom.

Din veckans höjdare kan jag fullständigt instämma i. Så underbart att kunna gå ut så.

Kram Mari

Daisy sa...

Gäststugan fanns på tomten redan när vi köpte huset, så vi hade tur.. :) till framtiden när pengar och tid finns så är tanken att isolera den så den kan bli en åretruntstuga. Så fin er nya uteplats blev, perfekt när man kan göra andra andvändningsområden av saker som inte andvänds eller kan tas bort.. ;) Kram

Annika Christensen sa...

Så fint det blev!
Hoppas du får sitta där mycket i sommar.
Annika

Mittljuvaskafferi sa...

Vad snyggt det blev! av någon anledning så gillar jag mer och mer helt släta gråa plattor, det blir så rent och snyggt. våga inte säga det till gubben för vi har fått tag i sjöstensplattor billigt som vi ska lägga så småningom. ;0)
Men det var en mysig hörna du har fått.
Kram Birgitta

Annika Christensen sa...

Tack för det tipset.
Det måste jag prova.
Ha en skön helg
annika