tisdag, september 02, 2008

Vardag igen

Sådärja nu är allt som vanligt igen men det har varit en underbar resa och ingen av oss ville åka hem i söndes.
Att vara i 35 gradig värme tar en del på orken även om det var pga av den som vi åkte nu.


I Afandu lärde Dennis barnen hur man fiskar småfisk i flaska:
Man skär ett fyrkantigt hål mitt på lägger lite sten i botten och smular ner lite bröd sen lägger man flaskan på botten och väntar en stund så kommer ganska snabbt en hungrig och nyfiken rackare att simma in där.



Denna ska man nog helst undvika och som tur var så kunde killarna hålla fingrarna i styr och rörde den inte för den ska tydligen vara giftig. De fick en hel del andra småfiskar med och till deras förtret kunde vi inte ta med någon av de hem.


Gamla stan är ett måste liksom Mandrakihamnen och då passarde vi på att äta pita som de flesta i vår familj längtar efter när vi är hemma.

Mitt på dagen är man inte så väldigt sugen på att äta och det tar man igen med råge på kvällen. Vi åt det mesta av det man "måste" äta när man är i Grekland som calamare, moussaka, sovlaki och en hel del annat jag inte kan stava till men gott var det ska ni tro.



För övrigt var det sol och bad som gällde både i poolen och i havet.

Jag hade förmånen att få låna Daniels undervattens kamera och tog nästan 200 bilder för att vara på den säkra sidan att nån blev bra men med vår vanliga tur så krachade hårddisken när vi kom hem och alla bilderna raderades, hoppas att Daniel har de sparade och kanske är snäll och skickar nån till mej.



konster i poolen


mera konster i poolen


en underbar kväll på restaurang Kastrii där hela gänget var samlat och åt mängder med smårätter


bla friterade småfiskar


killarna visar att de vågade äta fisken






Ja just det, vi tog såklart en sväng om en trädgårdsaffär men det får jag visa en annan gång när de har planterats.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Ni ser ut att ha haft en härlig vecka. Hoppas vi ses i eftermiddag så jag kan få höra lite om resan "live". Jag ska in till stan en runda nu, om jag hinner tänkte jag baka en äppelkaka som vi nkan fika på. Vi hörs,kram Jenny

Marina sa...

Jaha,hemma igen i vardagen. Vilken härlig resa ni verkar ha haft.
Här hemma har det redan hunnit bli tjabb i skolan mellan tjejerna tydligen. SÅ trist! jag sa bara suck, kan det inte vara sommalov igen.
Scrappar du och Matilda på riktigt? Med papper alltså, inte bara i datorn?
Ha det bra och hoppas det ordnar sig med bilderna.

Anonym sa...

Hejsan! Ser att du bodde i kalltihea. Vi ska också dit i sommar, fast till sunwing hotellet som ligger precis brevid ert hotell:) kan du skriva lite om det hotellet (ifall du var där vill säga) och även om kallithea och området i övrigt, havet, resturanger, shopping osv. Vet att det inte finns så mycket shopping just där, men finns det något? Mycket tacksam för svar, och du kan bara svara här så kollar jag :)

Tack ! och fin blogg förresten!

mvh Micce