måndag, september 22, 2008

Föreläsning

I dag har jag hållt föredrag för över hundra personer.

Det var på högskolan här i stan tillsammans med sjuksköterskan på jobbet och vi pratade om alternativa läkemedel till äldre, främst till demenssjuka.
Vi har jobbat med ett projekt som är i sin slutfas om att öka välbefinnandet för de boende på avdelningen där jag arbetar så jag är väl insatt i vad som skulle sägas men trots det var jag ganska nervös innan fast när det väl började så stakade jag mej inte och jag kom inte av mej en enda gång, så det gick bra.

Nu känner jag mej lite tom i bollen, vi har några föreläsningar kvar men denna första var nog värst.


Jag fyndade lite på Kjugekull i lördags, det blev en May Queen ros, några olika Hostor och en Rönnsumak.
Den sistnämnda visste jag inte något om men den kostade inte mer än en tia så jag tänkte att jag kunde läsa på när jag kom hem, har förstått nu att den skjuter mycket rotskott så det var säkert därför den var så billig:).
Åh ja, så blev det två havtornsbuskar med som jag absolut inte vet var jag ska ha men hoppas på lite bra ideer så de kommer på rätt ställe redan nu i höst.

4 kommentarer:

Marina sa...

Så roligt att du hållit föreläsning. Det är itne det lättaste minsann. Jag minns när jag gjorde det förstas gången då varjag ganska nervös. Men de tär ju så, är man trygg i det man ska prata om så går det oftast bra.
Rönnsumak köpte jag förra året och ännu har den inte kommit med rotskott så så farligt är det nog inte även om jag också läst det.

Jenny sa...

Jag förstår att du var nervös. Men skönt att det gick bra, vi kanske hörs i eftermiddag. Kram jenny

Millas hem sa...

Visst är det skönt när det är över!!!
Jag har hållit en del föreläsningar, och tycker det är lika skönt varje gång jag sätter punkt. Men det är himla bra träning.
Kul att det gick bra!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Att stå inför många främmande mäniskor och talar fritt är minsann inte det lättaste. Så kul att läsa att allt gick bra.
Jag minns fortfarande hur nervös jag var första gången jag höll en kurs.
Att köper spontant plantor som man inte ens vet var man plantera dem känner jag mycket bra...gör jämnt så, och så gor jag runt och vänder på klacken och titta här och där....det kan gå lång tid tills ja bestämmer mig var jag sätter spaden :o)
Ha en fin höstdag.