fredag, september 05, 2008

Födelsedagsfirande



Max fyllde 11 år igår och vi ska fira honom ikväll med egengjord smörgåstårta enligt önskemål och istället för tårta blir det fruktsallad med glass.

Det har varit lite mycket att göra denna veckan så jag har haft dåligt med tid att sköta om min trädgård

så idag när jag var ute hittade jag dessa jordgubbarna som med får åka ner i fruktsalladen ikväll.




Passade på att plocka in lite blommor till bordet med, det är inte ofta jag gör det kan bero på att katterna brukar tugga på bladen och ibland välta vasen men som sagt idag blev det en bland-bukett.











Måste visa min Fattigmansginseng som jag fick av Marina i våras, den har en fantastisk liten klocka till blomma och är så vacker när den slingrar sig, naturligtvist har jag kommit på en bättre plats för den så jag får se om jag kan flytta den vid tillfälle.

Nu är det dax att börja skala frukt och duka.
Ha det skönt i helgen!

2 kommentarer:

Marina sa...

Ja, just det, Max fyllde ju år i går. Min ene bror fyllde också år och jag känner minst en till som fyllde år. Säg grattis till Max en dag efteråt.
Den typen av stämplar använder vi mest till kort. Det är den flickan som var populär när vi var små. Jag ahde henne på brevpapper och en tavla också tror jag. Blev helt nostalgisk när jag läste om stämplarna som kommit med henne på.
Jordgubbar hör väl itne till vanligheterna till Max kalas misstänker jag.
Söt bukett! Anemoner är så vackra.
Ta frö av fattigmansginsengen för säkerhetsskull så kan du så nya plantor om det skulle avra så att den itne överlever flytten. Det tror jag iofs. att den gör, den är tålig. Den frösår sig själv också.
Hoppas kalaset blir till belåtenhet!

Anonym sa...

det blev en god smörgåstårta och en jätte god fruktsallad.
Tack för en trevlig kväll.