måndag, augusti 12, 2013

Gult är inte fint

Det är detta som jag har väntat ut för att se vad det var, minns det som något liknande fast rosa så minnet kanske behöver lite omega 3 eller nåt men oavsett så är det ogräs för mig.
Och nu när det är bra trädgårdsväder skulle det väck fast jag fastnade mer vid sidan om detta och började gräva runt en gammal stubbe istället.


Jag behöver lite rabatter, något fint att vila ögonen på när man sitter på altanen som är mitt över gräsmattan.
Blir nog bra att plantera här, tänkte något lågt som kan växa runt rötterna.


Nu slutade regna igen så jag går ut och gräver lite till.

Ha det gott!


 

1 kommentar:

Marina sa...

Det där gula är nog gullris = ogräs enligt mig. Många har den dock som perenn.

Ja, det blir väl bra att plantera där runt stubben. Funkia för att ha grönt hela tiden? Någon blå näva kanske som syns på håll?
jag har två ruggar med daglilja om du vill ha. Aprikos med typ vinrött svalg. Ligger bara ovanpå jorden nu men klarar sig nog.

Ja, temaveckor tänker jag mig ha under hösten. Sen när det inte är jättemycket trädgård längre. Böcker, mat, bakning, träning kommer det i alla fall handla om.

Kram
(Matlistorna kommer snart igen :))