fredag, augusti 16, 2013

Jag försöker fokusera på det fina och det lilla, därför blir det en bild på den enda stockrosen som blommar här idag har inte så många blommor här än.
Nu när den första säsongen börjar gå mot sitt slut har jag kommit igång bra med att gräva upp det jag inte vill ha i trädgården så det är mycket fri jordyta här (och mer ska det bli innan jag är klart).
Jag var hos Marina och fick lite nya plantor med hem, de flesta planterades igår och resterande bör komma ner i jorden i dag.
En bra syssla så här på semesterns sista dag, att fortsätta med grävandet

Ha det gott!

 

4 kommentarer:

Marina sa...

Stockrosor är ju aldrig fel. Nu kom jag på att jag måste komma ihåg att ta fröer från några stockrosor till.

Kul att mina överblivna växter kommer till nytta och glädje.

Kram

Ninnis sa...

Oj vilken underbar färg....=)

Ha det bäst !

Kram Ninni

NinaH sa...

Var glad för den vackra, Millan! Här blommar ingen stockros i år (grrr....)!! ;-)

Livet på solsidan sa...

Har bestämt mig (tror jag ;)) för att gräva bort mina stockrosor. De är så jädrans fula när de blommat över och där mina står är inget annat som tar över. Men visst är de tjusiga när de blommar!

Vad flitig du är med grävandet. Det kommer bli hur bra som helst. Lerjord. Huhh, vad det kan vara jobbigt att gräva i! Armmuskler är något vi med lerjordsträdgårdar får på köpet liksom ;)

Är övertygad om att du kan hålla mammanerverna i styr. Så kul för dottern!

Kram Tamara