tisdag, juli 12, 2011

Oj då!

Här klipps det!
När jag kom hem igår upptäckte jag att halva vår häck saknades, ja just denna biten är inte vår utan grannen snett bak oss och han ville ha den något lägre. Något lägre = 2 meter hög. Vi kommer att fortsätta det han startade och klippa ner mot de andra grannarna med och det blir säkert jättefint och ljust bara vi vänjer oss vi att se hus runt omkring oss, det har vi inte sett på de elva åren vi har bott här med fyra meter hög häck som omgärdat oss.


En lite skuggig bild på stockrosen som står mot vedboden, den har så fin färg mot det vita.


Och apropå vitt så är hortensian som en stor dunkudde nu med sina stora vita bollar av blommor.

I dag tänkte jag åka och bada men det känns lite för kallt för det så jag stannar nog hemma och fikar, läser och klipper ner utblommade rosor.

Ha det gott!

3 kommentarer:

Marina sa...

Oj! Jag som strävar åt andra hållet, mindre insyn och mera uppväxt, hade ju fått totalt spel om jag kommit hem och sett en sådan kapning. I alla fall vill jag har uppväxt åt de hållen där det finns hus och folk. Tur man är olika!

Ja, bada är kanske lite kallt idag men det är ju verkligen inte fel att roa sig med bok och att klippa överblommat. Det är så rogivande att klippa tycker jag.

Ha en bra dag!
Kram!

gittan sa...

Jag håller med Marina om att jag vill ha mindre insyn. Men samtidigt tror jag att trädgården blir ljusare med lägre häck, fyra meter är rejält högt! Sen beror det ju på hur höga grannhusen är också. Man ser kanske inte över era häckar när de är två meter heller?! Här har vi HÖGA 1 1/2 plans hus på vår sida och lägre åt andra håller, det är stor skillnad på insynen!
Sval luft idag men för trädgårdsarbete hade den passat mig utmärkt =)
Kram gittan

Mia sa...

jag förstår att ni blev förvånade...men ni kommer förhoppningsvis att njuta av ljuset nu istället.Hoppas du fick en god fika och lästund.