onsdag, juli 27, 2011


I dag sken äntligen solen!
Och jag känner att jag är så trött att det som jag tänkte skriva om är som bortblåst.
Byns Loppis är på lördag och jag har varit nere på idrottsplatsen idag och bla byggt öar som vi ska stå och sälja vid, imorgon börjar vi köra ut grejerna och vi håller tummarna för uppehåll. Det blir mycket bärande och dragande och gående dessa dagar men det är kul och helt frivilligt så jag klagar inte.

Jag var ute en kort stund och vattnade tomaterna, klippte ner lite visset och satt en stund utanför växthuset och njöt av kvällssolen. Fick nya krafter.
Funderade på vad jag kan förändra till nästa år i trädgårdslandet, kanske mer potatis, strunta i purjolöken de jag satte är stora som blyertspennor. Eller kanske det räcker att förbättra jorden i den lådan.


Två tomatplantor här inne var en för mycket, jag har tre mindre i krukor till höger och de klarar sig bra men till vänster råder fullständig anarki, de växer överallt och ändå har jag gett dom både pinnar och snöre som jag ville de skulle luta sig mot.
Antingen för jag hålla mig till en i jorden eller får jag bli bättre på att knipsa av överflödet av blad.
Kan låta som jag hade svårt att hålla fast vid nuet och njuta av stunden men jag gillar att sitta så där och fundera, jag behöver lite planer och idéer som driver mig framåt.

Nu ska jag sätta mig en stund hos Ville i soffan och läsa lite.
Ha det gott!

1 kommentar:

Marina sa...

Den där loppisen planerar vi att komma på. Har en del saker vi behöver.

Visst är det mysigt att sitta och drömma sådär och mellan drömmarna är man i nuet.

Kram!