fredag, maj 21, 2010

Sommarlek



Jag var ledig några timmar i går på förmiddagen och kunde vara ute och njuta av värmen som äntligen kom till Skåne.
Det första jag gjorde var att sätta en stol i växthuset och försökte föreställa mig hur det skulle kännas när det var klart, kan säga att det kändes mycket bra. Jag behövde inte ens blunda för att föreställa mig hur det skulle vara.
När jag fikade med Jenny så passade Måns 3 år på att leka med vattenspridaren, han och hundarna var till sist alldeles blöta men helt överlyckliga för det är bland det bästa som finns att leka med vatten när man är liten och sitta på behagligt avstånd utan att bli blöt när man är vuxen, en riktig sommarlek.

I dag är jag ledig och ska ge mig på fönstren och om ni inte är allt för upptagna med annat kan jag behöva några tummar som hålls åt mig både för att jag ska kunna skära i glaset och för att jag inte ska skära mig själv i fingrarna.

Vi hörs!

6 kommentarer:

Marina sa...

Hm, nu undrar jag ju hur det gått med glas och fingrar????

Kram!

AnnA sa...

Natti Millan!
Åh, vad härligt med ett nytt växthus...
Vi har ett som vi hade behövt byta ut själva grunden på, och lite annat med. (Egentligen hade jag önskat mig ett nytt, större...)
Ha en skön pingsthelg!(Och var rädd om fingrarna...)
Hälsn
AnnA

Karin - Mina Rum sa...

Jag håller tummarna. Ta det försiktigt.
Kram!

Erika sa...

Hoppas det gick bra med glaset.

Anjas Hill sa...

Så klart jag har tid att hålla tummarna för dig Millan! Det kommer att gå fint!
Roligt att se sedan hur allt blir inne i växthuset!/Anja

NinaH sa...

Spännande med växthus-"jobbet"! Hoppas glas-skärningen gick bra?!;-)
Vackra tulpaner!
(Har ni kollat Rosenknopps-bloggen?)