onsdag, maj 12, 2010

Hallå, solen var är du?


Jag har jobbat sedan sist jag skrev eller ja inte hela tiden jag har varit ledig en del kvällar men i måndags kräktes min mellan pojke och i gårkväll var jag på hundkurs.
Idag är det min lediga dag som jag hade planerat vara ute i trädgården och göra allt det som jag inte haft tid att göra som sätta upp taket på växthuset, rensa ogräs, flytta nån perenn som växer på fel ställe osv.
Då står regnet som spö i backen! Typiskt.
Jag var ändå ute en runda och spanade läget tidigare och visst är det vackert med regndropparna de är som diamanter.


Här är en perenn jag tänkte skulle flyttas strandveronikan (tror jag) som står på samma plats som löjtnadshjärtan. Så blir det när hunden gräver djupa hål och jag fyller igen det vintertid, allt blandas huller om buller men jag är glad för det som kommer igen och dessutom är det kul att flytta runt lite.

Växthuset står bara och väntar på att bli klart, det är inte helt lätt att få tiden att räcka till men om vi kan få ihop stommen idag och hämta fönster och börja skära till dom borde det stå hyfsat klart till helgen.
Sen börjar det roliga med att först röja upp på tomten och sen gräva ut lite här och sätta en pallkrage eller två där.
Läste på en blogg att man ska ta ut glädjen i förskott för då får man roligt två gånger och det är precis det jag har gjort märker jag *ler*.




Just nu hoppas jag att väderMadeleine har rätt när hon spår att regnet ska dra sig västerut till middagstid så jag kan gå ut och greja, det liksom kliar i hela kroppen.

6 kommentarer:

Marina sa...

Men oj, den rapporten missade jag! Ska det bli uppehåll i em? Jag som trodde det skulle regna hela dagen och därför tänkte att jag kan åka o handla i em. Det vill jag ju inte om det ska bli uppehåll. Jag har massor jag vill göra där ute.

Så spännande att ni kommit så långt med växthuset!

Kram!

Anjas Hill sa...

hejsan Millan!
Det här vädret är bara "too much" för mig! Åt helskotta med trädgård! Leve operan som inte är väderberoende!;)))!/Anja

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Ja du, ibland tror man att det bara regnar när man är ledig, så fort man finns på jobbet strålar solen. Men jag blev glad för denna rotblötaren, nu växer det annu bättre. Kram Petra B.

Karin - Mina Rum sa...

Hoppas verkligen att du har lite ledigt nu när vädret stabiliserat sig något. Det är inte kanonbra men åtminstone inte lika eländigt som i onsdags.
Det syns att du bor lite varmare än jag. Mitt Löjtnantshjärta är fortfarande bara knoppigt.
Kram!

Madicken sa...

Hej vännen!

Vad härligt att ditt växthus är på gång! Vi har fastnat lite i våra växthus/orangeriplaner... men det ska nog lösa sig så småning om! Hoppas att allt är bra med dig och att vi snart syns!

Kram Victoria

Erika sa...

Hoppas att du har fått lite sol så att ditt växthus blir klart. Spännande att se slutresultatet