tisdag, maj 18, 2010

I väntans tider...



Nu är det bara fönstren kvar, ja bara och bara jag har fortfarande inte riktigt kläm på hur jag ska skära ut dom men jag tror det ska lösa sig. Man måste tänka positivt.


Medans jag längtar och väntar på att växthuset ska bli klart njuter jag av julrosorna som slår ut nu, det är lite märkligt för om man ska kunna se blomman ordentligt måste jag antingen lyfta upp den eller krypa ner på knä men ändå är jag glad varje gång jag ser en ny som blommar.




En annan blomma man måste böja på knäna för är den Japanska Aklejan, igår var där knappt knoppar och idag är den fullt utslagen. Den jag har har börjat sprida sig och nu står där tre fyra stycken och det gör inget alls tycker jag får gärna bli ännu fler.




Ser ni kornellen? Den syns bättre "i verkligheten" än på fotot. Jag flyttade den hit så den står framför häcken och nu på våren har den så fina färger att det blir en vacker kontrast mot häckens mörkgröna. Rabatten som den står i blev snabbgrävd i höstas och behöver nog snyggas till lite, det får bli ett senare projekt när jag vet vad som ska stå i den.

I kväll var det hundkurs igen och på posten väntar ett paket från odla, hmm undras tro vad jag helst hade gjort men men allt har sin tid så paketet får ligga tills i morgon.
Kommer inte ihåg vad jag beställde men det var kanske nåt att sätta här vid kornellen.

7 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vad roligt att växthusstommen blev klar. Kornellen gör sig präktig med häcken som bakgrund. Ha en fortsatt skön och kreativ vecka, och akta fingrarna, att skära glas är roligt men lite farligt för fingertopparna. Kram, Petra B.

Karin - Mina Rum sa...

Jag verkligen älskar alla sorters aklejor och jag håller med om att de gärna får sprida sig var de vill. Det är en ny värld som öppnat sig sedan jag flyttade hit till Skåne. På vårt sommarställe utanför Stockholm kunde jag inte få aklejor att trivas med varken fjäsk eller hot. Här hittar jag dem lite varstans. Underbart!
Kram!
PS. Ser fram emot att se vad som finns i paketet.

gittan sa...

Aklejor är tacksamma att sprida sig. Jag önskar att deras grannar Lupinerna varit lika frikostiga men de trivs förmodligen inte här. Så kul att stommen är på plats. Snart sitter du där inne och njuter. HA det gott / kram gittan

Anonym sa...

Fin header du har!
Aklejor är en favorit! Alltid lika spännande att se vilken variant det blir när de spridigt sig..
Härligt med ett växthus!
Ha det gott
Kram Lily

Anonym sa...

Det går ju framåt med stoa steg nu men kanske inte tillräckligt ståra för din del. Förstå helt klart att du vill ha i glasen så du kan börja vara där.

Aklejor gillar jag mycket och de får gärna poppa upp lite här o där. Kanske mina slår ut idag!

Kram Marina

Växthusmadam sa...

Jamen nu är du ju nästan i mål!!! Lite glas och sedan är det bara att köra finliret med allt kul inne i huset! Heja på!!
Växthusmadam

Annika Christensen sa...

Inte mycket kvar där inte.
Det sista är ju det roliga liksom.
Skall bli kul och se färdigt.
Ha det gott
Annika
som undrar vad det är i paketet