söndag, oktober 25, 2009

söndagsmys



Det har regnat hela helgen nu och det verkar fortsätta idag med, vi har njutit av att vara lediga utan att ha något uppbokat alls och bara pysslat hemma.
Missförstå mig inte jag tycker om att vara med våra vänner och att ha att göra men det ska vara i lagom mängd av allt och just nu var det skönt att ta det lugnt.
November brukar gå fort här, vi har tre födelsedagar bara i familjen sen har vi en kusin som med fyller år och i december har vi två födelsedagar, en son och en mormor, utöver jul och nyår.

Nu har jag en björnbärskaka i ugnen som jag har gjort av ett recept från Marina den är riktigt god så prova den gärna.

Hoppas ni får en skön söndag!

8 kommentarer:

Marina sa...

Låter som att vi har samma inställninge till vädret - man ska baka och mysa.
Ja, ni har samlat era dagar nu, vi har våra på våren i mars april.

Ha det mysigt!

AnnA sa...

Hej!
Det är skönt att bara vara...Sedan kommer andra dagar, då man inte hinner med att bara vara...
Ha en skön söndag(som faktiskt ser lite bättre ut vädermässigt...)
Jag har ngra rosor till att plantera,(och ngn clematis) för vet du vad, "Solhaga" har 50% rabatt på rosor, clematis och perenner, och vi "råkade" åka förbi där igår...
Ha det!
hälsn
AnnA

Karin - Mina Rum sa...

Håller med dig, Millan, skönt att bara ta det lugnt och inte ha massor av saker bokade. November brukar gå fort här också eftersom vi klämt in tre födelsedagar i början av månaden. När de är avklarade känns det som att det bara är en liten stund kvar till jul. Härligt! Ha en fortsatt bra söndag.Kram

Annika Christensen sa...

Ja här också. Fast det gör inget det är mysigt att sitta inne. Fint fat du har.

gittan sa...

Det låter ju härligt men jag blir så uttråkad och rastlös i sånt här väder. Idag har vi dock fullt upp så då kan det få regna bäst de tvill / gittan

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

En regnig helg i oktober är precis vad trädgården behövde. Jag har planterat mina klenoder från veckans plantbytarekväll, tack vare gummistövlar och regnjacka ;O)
Perfekt väder så att säga och mys blev det här med.
Ha en fin start in i nya veckan,
Petra

Virre sa...

Den där kakan har jag glömt, fick två påsar björnbär av grannen som hade så mycket att hon inte visste var hon skulle göra av allt! Ja tack säger man så klart till ett sådant erbjudande! Kakan ska jag göra i veckan när jag får besök!
Visst är det skönt att bara vara? Jag som är uppe innan fan själv fått på morgontofflorna hinner ju med en hel del under de tidiga morgnarna o sen kan jag bara mysa!
Ha det gott! Kram!!

Jord under naglarna sa...

Lagom är bäst! Vi har också väldigt mycket i november och december med just födelsedagsfirande i familjen. Det ska bli extra roligt i år då vi ska fira lite extra, men månaden kommer antagligen att springa iväg.

Vacker bild!! Kakan får mig att bli väääldigt fikasugen nu. :)