torsdag, oktober 01, 2009

Månadsbild



I dag är det den förste och, attans, jag missade att lägga upp bilden igår.
Så här ser det i alla fall ut nu.



Kornellen som jag försökte stamma upp växer bra, den är lite sned och behöver stöd för att inte dra sig för mycket framåt och det växer en hel del rotskott som är ganska lätta att ta bort.



Klematisens vissnande blomma ser ut som en fluffig boll. Jag kommer aldrig ihåg vilken av klematisarna jag ska klippa ner på hösten eller våren utan håller andan och hoppas jag gör rätt.

Fler månadsbilder ser ni hos Camilla

7 kommentarer:

Marina sa...

Oj oj, dags för månadsbilden ja! Bäst jag gör det innan jag glömmer. Kram!

Annika Christensen sa...

Det går väl bra idag också.
Det är kul det där skulle jag ha gjort men jag är alltid så duktig i början på sådan projekt sedan blir det bara sämre och sämre.
Kul att i allafall.
Ha det gott
Annika

NinaH sa...

Så fint och lummigt det blivit! Det är så kul att följa utvecklingen!
Ja, många växter är så vackra som överblommade... också! Din clematis hör definitivt till dem!

gittan sa...

Vilken skillnad det är. Man ser det så tydlig när man jämför bilderna från tidigare månader. Ha en fin helg / gittan

Anjas Hill sa...

se så fint det har blivit! Det är roligt när det syns att det är mödan värt att lägga ned arbete och lite sekiner för en trivsammare och mer attraktiv trädgårdshörn!/Anja

Erika sa...

Nästan så att det är mer färger nu på alla månadsbilder än mitt under sommaren.

HelenJ sa...

Det här med månadsbilden är faktiskt kul, himla intressant att följa trädgårdens skiftningar.
Det finns en hel massa olika regler när det gäller att beskära clematis. Men det enklaste är att de som blommar tidigt inte ska klippas alls, de som blommar sent ska klippas på hösten efter blomningen. Vad som är tidigt och sent är en smakfråga, men tidigt lär väl vara före 1 juli, tycker jag....
/Helen