torsdag, februari 12, 2009

Ute och inne



Alliumen står kvar, jag är glad att den gör det för den är vacker även så här



Klematisen är väl infrusen, läste någonstans att det är tid att beskära senblommande klematis nu men jag tror det får vänta ett tag till.



Jag tror inte fåglarna har badat i sitt bad än och det blir säkert inte av nu heller.
Badet är ett av många betonggrejor jag gjorde förra våren/sommaren, snart är det dax att göra mer dels har jag nya ideer och dels samma saker fast lite bättre.
Är sugen på att prova på hypertufa, det åldras så vackert. Någon som har erfarenhet av det?



Här inne börjar citrusträdets blommor att slå ut. De luktar mycket, så mycket att Matilda som är hemma med förkylning kunde känna den. Än så länge har bara två blommor slagit ut, undrar hur det luktar när hela trädet blommar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är man glad att man itne tillhör dem som skär ner allt i rabatterna på hösten. Då hade mna ju itne fått de vackra skulpturerna med snö nu.
Trist med Matildas förkylning men lite citrusdoft kanske gör susen???
Ett sånt hängande betongfat måste jga göra. Har inte kunnat räkna ut hur jag ska göra eller rättare sagt vad jag ska ha för formar. Var hade du?

/Marina

Lily of the valley sa...

Vackra bilder! Snön som finns i min lilla trädgård är nästan obefintlig! Jag hoppas att två av mina tre klematisar ska blomma i år. Jag väntar en månad till innnan jag klipper mina. Det beror ju som du säger på vädret. Min amarylis har börjat blomma igen. Jag blev helt chockad när jag såg det. Den har stått inne i badrummet på en hylla, och för en stund sedan, när jag skulle hämta tvätten råkade jag kasta en blick på hyllan....Var bara tvungen att berätta, blev så glad :D))))
Mmm! Kan tänka så gott citronträdets blommor måste dofta...Jag måste få tag i ett litet träd :D
Tråkigt att dottern är förkyld, nu när det är lov.
Ha de gott
Kram Lily

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Härliga bilder du visar. Den nya cameran har inspirerat dig tror jag.
Hoppas att dottern kan njuta av snön snart, nu när de äntligen har sportlov. Ha en underbar helg! Petra

Jenny sa...

Hoppas du får en bra dag och att du hittar många fina fynd på EKO. Tack för igår, diggar våra vin kvällar mycket:-))
Kram jenny