onsdag, februari 11, 2009

Det snöar



Man bara måste ut i snön och fotografera, i alla fall lite.
Snö är en sådan bristvara här att man blir alldeles till sig när den väl kommer.



Jag var ute lite för tidigt i morse så mina bilder blev för mörka men som tur är har jag en dotter som är lika tokig som sin mor så jag kunde ta ett av hennes kort, bara för att visa att vi med har snö.



Och som kontrast till snön och vintern har jag och grannen suttit och gjort en beställning på plantor som förhoppningsvist kommer i mars och april.
Denna Dahlian "Bumble Rumble" ville Tilda att vi skulle ha, jag fick några Dahilarötter av UllaBritt men jag har ingen aning om vad det är för sorter så jag la denna med i korgen, den får säkert plats någonstans.

3 kommentarer:

Min Gröna Täppa sa...

Visst är det härligt när det väl kommer snö. De uppe i norr tycker väl vi är helt tossiga här nere ;0)

Marina sa...

Visst är det vackert och man blir lite tokig. Du såg ju ina bilder, ltie väl tidigt var jag visst ute. Det såg inte så mörkt ut när jag tog dem .
Så spännande det låter med plantbeställning. Var har ni beställt ifrån?

Anonym sa...

Kula att du gillade produkterna!

Jag förstår att ni (framförallt barnen kanske) tycker att det är kul nu när snön kom.

Den får gärna ligga kvar över ert sportlov så ni kan glädjas åt den, men sen sen är jag egoistisk nog att hoppas den är borta och att våren visar sig vecka 9 då jag befinner mig i Simrishamn...
Då vill jag INTE veta av snö eller storm!

Mitt trädgårdsintresse som legat i dvala ett par år håller på att ploppa upp igen med full kraft, det skulle vara SÅ KUL att ha en trädgård att "påta" i när vi flyttar ned!

Mvh Camilla