tisdag, februari 10, 2009

Stormvarning



I söndags var himlen klarblå och det var helt vindstilla



Vramsån låg spegelblank när vi var ute med hundarna.
Jag och Tilda gick inne i skog och snår för att fotografera naturen när den är som vackrast i februarisolen.

Det var Matilda som höll i kameran denna gången.

Nu har de har lovat att stormen ska komma hit från Tyskland, visserligen bara klass 1 varning men om vi har tur innebär det snö och om vi har ännu mer tur ligger det några dagar så barnen kan ha lite nytta av den på fredag när sportlovet börjar.
Då blir det en helt annan vy vi ser när vi är ute.

Stundom har vi ett något svajigt elnät och strömavbrott är något vi brukar bli drabbade av någon gång per vinter så nu har vi kollat upp att det finns ved inne och ljusen ligger där de ska.

6 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så härliga bilder du har tagit! Härnere snöar det redan sedan kl. 3...jag hoppas på mycket mera ;O)
Har också plockat fram ljus och fylld alla ljusstakar, lags fram tändare och väntar på strömavbrottet. Det blir vi tyvärr drabbade av ganska ofta. Men det finns värre saker.
Ha en fin myskväll
Kram, Petra

Erika sa...

Lite mysigt är det allt när strömmen går och endast ljusen lyser upp rummet. Helt tyst och lugnt!

Min Gröna Täppa sa...

Här snöar det ganska rejält nu, blåser en del också,men inte storm ännu. Vi har haft tur och inte drabbats av strömavbrott sen Gudrun härjade, så jag känner mig ganska trygg. Mysigt att sitta inne och kura med tända ljus tycker jag.

Marina sa...

Ja, vi får väl se hur mycket det blir av detta. O är överlycklig i alla fall för at det snöar.
Tack för snäll kommentar! Kram!

Lily of the valley sa...

Snön börjar lägga sig nu hos oss...
jag håller med dig, för barnens skull vill jag också ha lite snö.
Blir lite ljusare och friskare också...
Ha de gott
Kram Lily

Jenny sa...

Ja nu är vintern här:-)) fina dina ljusstickor är. Kram jenny