söndag, maj 19, 2013

Tid


Jag som inte jobbar helg längre har jobbat både lördag och söndag, idag började jag inte förrän kl tre men det spöregnade nästan fram tills det var tid att cykla till jobbet.
Jag fick lite fler plantor hit i fredagskväll men de står kvar i spann och krukor.
Så kan det vara ibland.
Men jag ska inte klaga på något vis för trots brist på trädgårdsarbete och för mycket av "betalt arbete" så mellan arbetspassen har jag träffat släkt och vänner och när det regnade som mest satt jag inne i uterummet och ritade på vår altan och drömde om lata sommardagar på soldäcket.
Funderade med hur jag bäst gräver ut rabatten på framsidan för jag tänkte flytta pionerna dit och om jag ska ha något mer där eller hålla mig till en enkel pionhäck.

Det kommer nya dagar då jag kan förverkliga planerna och pingsten har varit god ändå.
Ha det gott!

 

1 kommentar:

Marina sa...

Jaha, så man kan jobba helg trots att man inte jobbar helg??? :)

Det låter som härliga funderingar du har kring rabattutgrävning mm. Jag måste snabba mig att bestämma vad jag ska ha i min utvidgade höstrabatt (den på baksidan) för Ronja har valt den till liggplats numera.

Kram