fredag, september 17, 2010

Trädgårdstid



Yes! Äntligen en stund i trädgården, jag var ledig igår men varje gång jag var på väg ut började det att regna och det var inte det lilla duggregnet utan det stora ösregnet som kom så det var bara till att stanna inne.
Eller ja inne och inne jag hann med både en fika hos en kär vän och handla och ett besök på växthuset som reade sina perenner för halva priset.
Inte för jag behövde något.
Men en ros är ju aldrig fel och den enda som de hade som var vit var Schneewalzer så en sådan fick det bli och den hamnade i en sån där vanlig grön obelisk där jag har en klematis och nu i sommar vit rosenböna som fick sätta livet till när jag planterade rosen.




Den vita grekvädden, klematisen, alunroten och allt det andra som stod i krukor i väntan på att planteras har kommit i jorden.
Så jag är nöjd!
Kan bara tillägga, om ni undrar, att jag kunnat bocka av allt på listan från i måndags utom det där med att börja springa jag håller mig gående än så länge så nu ska jag hoppa upp på moppen och köra till jobbet, det är min tur att jobba i helgen.

Ha en underbar fredag!

5 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Visst är det underbart när saker blir gjorda! Ha det gott på jobbet!/Anja

Marina sa...

Den rosen har jag och den är fin.
Härligt med lite trädgårdstid, det saknar jag hela tiden nu vid denna årstiden. Just nu är det visserligen uppehåll emn oj va det blåser. Ska nog ändå ut och titta till Lugnet och plocka hallon.

Springa kommer nog så småning om tror jag. Man mår bra faktiskt, även om de tär i sakta mak och inte så långt.

Kram!

Annika Christensen sa...

Jag har mitt framför mig men här bara blåser och regnar det så mycket att det känns inget kul alls.
Hoppas på imorgon.
Då minsann skall här fixas och trixas.
Ha det gott
Annika

Malin sa...

Åh, jag hade också moppe innan vi flyttade. Man känner sig som 15 på nytt och får nästan finnar av bara farten!
Hoppas det blir bättre trädgårdsväder i veckan.
Kram

Camilla sa...

Hej Millan!
Jodå, jag försvarar fortfarande er, inser ju att alla inte är så!!!
(det finns ju fördomar i norr också då många verkar tro att i stort sett ALLA skåningar är smygrasister).
Nä vi får jobba på med att sprida medkänsla!
Förkylningen är ÄNNU värre nu, sämst tajmning då operationen är i morgon och hon absolut inte får bli smittatd!

Jag skulle behöva rensa ogräs, hoppas på fina dagar i oktober!

Ha de och kram!