lördag, september 25, 2010

Magisk morgon



Det var ett ordentligt oväder som drog över byn i natt och i morse var det alldeles dimmigt med tunga droppar på bladen. Det var helt stilla.






Det märks att spindlarna har fullt upp nu, det är nät överallt och i morgonfukten syns de tydligt.




En ruta i dörren till växthuset sprack i blåsten i veckan och vips har en spindel varit där och fyllt igen sprickan, det är nästan färdigt med glasen nu och de sista bitarna kommer på plats i veckan som kommer. 
Ska bli underbart när det äntligen blir klart.






Det ser lite fel ut med en klarröd jordgubbe bredvid det höströda bladet, tyvärr hade masken varit framme före mig så jag vet inte hur den smakade men visst ser den god ut.

Nu ska jag börja laga lite mat, min syster med familj kommer i kväll och jag tänkte servera kreolskgryta med rotsaker rostade i ugn och en dumlekladdkaka till efterrätt med glass, kan smaka gott eller hur?

Önskar er alla en skön lördagskväll, i morgon ska jag träffa vännerna i rosenknopparna.


3 kommentarer:

Marina sa...

SÅ fina nät! Jag har också ett par riktigt bra bilder på spindelnät. Gör sig liksom bra på bild.
Det måste vara det där med att itne alla rutor är på plats som gör att andra blåser sönder. Jag har aldrig haft en sönderblåst ruta trots all blåst här men så fort Kristina fick en söndrig ruta pga snön så blåste andra sönder. Hoppas alla är på plats snart så du kan "höstboa" lite där.

Ses i morgon! (den där maten o kakan i synnerhet låter kanon)

gittan sa...

Ett sånt fint spindelnät har jag i köket mellan gardinkappan och apelsinträdet =) Ditt inlägg fick mig att inse att jaga glömde ta bort det igår när jag städade. Trist med trasiga glas i växthuset men jag tror Marina har rätt, när alla rutor är på plats så hållet det bättre. Hoppas du får en skön söndag / gittan

Anjas Hill sa...

Hejsan Millan!
Magiska bilder också.
Spindelväv tillhör mina favorit"pynt" i trädgården!/Anja