måndag, september 13, 2010

måndagmorgon


I dag var det den dagen jag skulle ta tag i vardagen igen efter sommaren och semestern.
Jag skulle börja springa lite smått, har blivit sugen på det när så många av mina vänner joggar fram.
Jag skulle börja skriva matlistor igen för att få koll på både pengar och kalorier.
Jag skulle köra moppe till jobbet.
Jag skulle plantera ut de sista perennerna som står i krukor och i pallkragen bla en klematis och vit grekvädd.
Så regnar det så mycket att inte ens hundarna vill gå ut, nåja det sägs att man inte ska förändra för mycket på en gång så det blir bra med att börja med matlistorna idag då.




Jag var på pilflätning igår det blev en krans, en kon (wigwam) som jag ska låta luktärt eller bönor växa på till nästa vår och en hängande kon som jag tänkte ha äpple i som dekoration på trappan.
Det var kul men jag vet inte om det kommer att bli av att man gör det hemma även om jag gärna hade gjort fler olika växtstöd.




Trots regnet fick jag gå ut en snabb runda i trädgården i morse och så här såg en av rudbeckiorna (böjer man det så?) ut som jag planterade innan vi for till Turkiet.
Kanske har den stått för torrt och då kommer regnet för sent för den nu men den är vacker på ett spöklikt vis så här med.

Nu är det dax att leta goda maträtter och de ska vara så där lagom nyttiga, lättlagade och som merparten i familjen gillar, något som inte alltid är så enkelt.

Ha en bra vecka!

6 kommentarer:

AnnA sa...

Hej Millan!
Åh, vilka goa' bilder från Turkiet i förra inlägget!
Det har slutat regna, och egentligen är det bra väder att plantera - jag har några höstkrukor att plantera, och annat i planteringskön med...
Ha en skön vecka!
Kram!
AnnA

Camilla sa...

Hej hej
Välkommen tillbaks till Sverige!
Härligt ni verkar ha haft det!
JAG FÅRSTÅR ATT NI INTE VILL ÅTERVÄNDA TILL ALANYA!
Vi var där för flera år sen och det var vidrigt med alla som skrek och slet i oss! Ät här, handla här...
Nä aldrig mer, jag var på konstant dåligt humör, dessutom bodde vi i stan!

Kul att ni träffade Lyckselebor!
Fin dialekt vi har, njaa..
Vissa här har svårt att förstå oss. Förra veckan sa maken till en kvinna som inte riktigt förstod vad han sa att han tycker att han pratar rikssvenska för att han skärper till dialekten. Hon trodde att han skämtade haha! Nä, vi hinner bara öppna munnen så frågar människor om vi är från norrland!
Ha det bra och hoppas regnet dragit förbi!

Marina sa...

Kul med pilflätningen!

Det lär nog komma fler dagar att ta tag i allt du har planer för ska du se.

Visst kan vi träffas och byta fröer mot ormgräs. Slutar tidigt ganska många fredagar och annars får det bli mot kvällskvisten.

Kram!

Karin - Mina Rum sa...

Så många planer, så lite tid! Nåja. Det är ganska lätt att skjuta på det där med att jogga när det regnar.

Pilflätningen ser rolig ut. Extra kul att ha gjort egna växtstöd.
Kram!

syster yster sa...

Man ska nog förändra lagom mkt. I lagom takt.
Jag skulle gärna ta tag i motionerandet men har ont i mina benhinnor:(

Kul med pilflätningen det är enklare än va man tror att fläta.

NinaH sa...

Så härligt ni verkar ha haft det i Turkiet!!
Tihi- nä.... i regn & rusk tappar man ju lusten för en hel del... Men det finns ju faktiskt andra/fler dagar... sen!;-)