torsdag, november 05, 2009

Ros

Jag glömde berätta att jag fick polkagrisrosen Rosa Mundi "gallica" i födelsedagspresent i måndags.
Den har planterats nu och precis som jag tänkte när jag önskade mig dem så fick den höga lila astern, som växer upp till vänster på månadsbilden, flyttas.
Nu står rosen efter de två Fairys som jag fick av Marina och jag tror att den gör sig bra där.



Astern flyttades till Syrenrabatten och står i hörnan där inne mot häcken, det ser stökigt ut där nu med alla bladen men där är förutom den lila astern en halvhög vinröd aster och kaukasisk förgätmigej bla det var egentligen där jag tänkte ta in lite mer gult för det behövdes lysa upp där men nu vet jag inte.
Mer att fundera på under vintern.



Dagens Ozzybild visar hur liten han är och ni som är vana vid små hundar tycker nog inte det är något alls men mina andra är så höga att jag inte behöver böja mig ner det minsta för att klappa dom över ryggen så för mig är han en pyttehund.

Vill passa på att tacka för alla kommentarer jag får, de värmer så gott!
Kram på er alla

10 kommentarer:

Marina sa...

Kul att du fick ros!

Det blir alltid en del att fundera på över vintern när det gäller trädgård. Härligt at sitta och göra ritningar och planera!

Lille Ozzy på upptäcktsfärd?

Kram!

NinaH sa...

Grattis till Rosa Mundi! Hon är en av mina favoritsorter!!
Gullig bild på puttinutten!

Anonym sa...

Jisses va gullig Ozzy är!!!!
Jag är lite nyfiken på din Rosa Mundi. Jag kan knske tigga ett skott senare.
Kram mamma vi ses.

Annika Christensen sa...

Vilken sötnos!!!
Grattis i efterhand och den rosen är toppen tycker jag. En av de få jag har.
ha det gott
Annika

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Lycka till med polkagrisen och även till lilla sötnosen!
Kram lydia

monic sa...

Rosa mundi tillhör min favoriter bland rosor,,och min är två år och hon växer hejvilt,,fint!!
Lycka till med den.
Så söt liten gullig Ozzie,,jag som har stor hund förstår vad du menar med liten,,men ibland är jag sugen att ha en liten med,,men deras uppfostran är nog tuffare än de stora lugna gissar jag..
ha en go kväll m vh Monica på Pepparbacken=)

Mittljuvaskafferi sa...

Grattis tillökningen i familjen.
Det är ju så mysigt med små valpar.
Lycka till.
Kram / Birgitta

Hjärtat Mitt sa...

Grattis i efterskott. Visst är det härligt med trädgårdspresenter :)

Men vilken liten sötnos ni har skaffat. Nu blev jag allt lite avvis.
Skulle vilja ha en sån, men mannen vill ha rottweiler. Nu spelar det ju ingen roll eftersom sonen är allergisk :(

Kramar Mari

Växthusmadam sa...

Polkagrisros står på min önskelista också, så fin!
Och lilla Ozzyhunden, så fantastiskt söt!
Växthusmadam

Camilla sa...

Ha ha, jag är precis likadan!
Samma skiva snurrar runt runt...
Du kan aldrig gissa vad jag MÅSTE spela varje fredagseftermiddag, annars är det inte helg...jo Peps Persson!!! Jag vet, knäppt, övriga familjen höll på att bli galna ett tag!! Du kan ju ana att de tyckte jag var knäpp i Umeå, Skånetokig!!

Ja Jennilie har haft tur med statistrollerna!
Nu är hon i Stockholm dit hon blev bjuden på förhandsvisningen av New Moon som var i går kväll!
Hon ringde sen och var alldeles exalterad!!
Men hennes rygg är riktigt dålig. Många dagar rinner tårarna.
Nu blir det nog operation framöver.

Hoppas födelsedagen blev bra trots datumet!

Ha en fortsatt bra vecka!