tisdag, november 24, 2009





Ni som känner mig eller har läst här ett tag vet att jag gärna går på konsert när det blir chans till det.
I helgen fick Kristianstad fin-besök av Lars Winnerbäck, har man skarpa ögon eller klickar upp bilden till vänster ser ni hans autograf till lilla mig.....
Fast det var Anders som fick syn på honom när han gick som en helt vanlig man och strövade på stan.

Konserten var svettig och så otroligt bra att man dansar, sjunger och stundom bara hoppar upp och ner.

Och så är det snart advent börjar så smått leta efter min "julastämning" för den vill inte alls komma spontant, jag är inte ens på "städ-och-pynt" humör.
Hoppas det infinner sig till fredag för då är jag ledig och tänkte hämta ner lådorna från vinden och sen börja sätta fram julen så smått.
Och nu ångrar jag att det inte blev av det där med att sortera alla lådorna för det är verkligen många lådor som vi har samlat på oss. I tanken är det så lätt att bara lägga ner allt på sin plats och kanske tom kasta sådant som inte kommit fram på några år i verkligheten hamnar allt huller om buller och de tomtar som aldrig sett dagens ljus åker fram och tillbaka i lådorna för vem vet en dag är det kanske just den som blir en favorit.

11 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vad kul med autografen.
Jag har ett från Rod Steward, en natt för många år sen vid 2 tiden på morgonen, mitt i centrala München satt han i bilen bredvid vid röttljuset, du kan tro att Petra klev ur bilen, tappade sina knallröda pumps mit i korsningen och slet up bildörren, jag fick ett autograf på underarmen, och tack och lov kom min man till Roddans undsättning och hade papper och penna till hands, så jag nöjde mig med en pappersautograf. Fy attans vad jag var uppspelt den natten, vill inte duscha bort hans autograf från armen heller, ojojoj.
Jå, jultomtarna är ett troget skäkte, dem tål livet i lådorna länge.
Ha en fin kväll, Petra B.

gittan sa...

Konsert är alltid koj! Ang. julstämning så känner jag likdant. Jag såg att grannen satt upp en gigantisk julstjärna i uterumsföntret idag och kände bara att; inte redan! Ett tips, när du nu plockar fram jullådorna så passa på att rensa bort alla onödiga saker som finns där. Det är lätatre nu än när man ska stoppa tilbaks alltihop. På fredag ska jag gräva mig in i garderoben för att leta fram våra kartonger... jag vet inte riktigt hur det ska gå till "fniss"
Ha det gott / gittan

Erika i Villa Lilja sa...

Vad kul att du fick en trevlig konsert. Inte en av mina favoriter men många av mina vänner tycker väldigt mycket om honom. Julkänslan kommer när den vill, det är bara att vänta. Kram kram

Marina sa...

Konsert är ju kul, även om jag inte gillar just honom.

Jul ska det bli här i helgen hoppas jag. Gäller att tänka sig in i den rätta stämningen. Mössen hjälpte ju till här för att sortera lådor och saker. Hade inte så jättemycket iofs. men ändå så blev där ju städat.

Köpte lite olika ris på torget i går och även två amaryllisar. Har placerat ut dem nu och i helgen ska jag förhoppningsvis göra kransar av riset. Då kommer nog stämningen! Kram!

SKOOGSTROLLET sa...

Ja, här är det visserligen hyfsad ordning på lådorna. Problemet är bara att pyntet börjar bli trångbott eftersom man alltid hittar något nytt varje år. Med tiden har jag skapat en låda för advent respektive lucia, sedan finns det en tomtelåda och en med julgranssaker plus någon påse med julgransfot och julbockar förståss. visst lät det ordnat ... Hmm.

Karin - Mina Rum sa...

Lyllo dig som fick se Winnerbäck! Jag gillar verkligen honom. Har alla skivor och har varit på flera konserter. Såg honom på turné-premiären i Helsingborg förra sommaren. Rackarns bra! Men den bästa konsert jag sett med honom var på Göta Lejon i Stockholm för några år sedan. Bara han och en gitarr. Suveränt!
Skulle gärna ha sett honom nu i Krstd men jag får nöja mig med att ha sett Melissa förra torsdagen. (Jag har faktiskt också en Lasse-autograf, men den sitter på ett CD-konvolut.)
Kram

syster yster sa...

Vi har Lars Winnerbäck som hela familjens husgud här hemma han står över allt annat.
Min stora son snart 5 år han trummar och sjunger i takt med hela Winnerbäck dvdn.
Jag har inte hittat mitt pynthumör ännu skulle behöva börja med fönstrena men det är ju så mkt annat som är roligare. Konstigt va?

Erika sa...

Detär så härligt med kosnterer för man går oftast därifrån med en energikick.

Annika Christensen sa...

Vad kul med enkändis autograf.
Städhumör mm vem har det?
Jag försöker och försöker men det går så trögt.
Här tar det sådan tid för jag har det som du - allt i lådor och skå¨p som är proppfulla.
Kanske skulle ordna en loppis??
Fast jag vet att det blir jul oavsett vad jag gör och inte gör.
Så jag gör bara det som är roligt när det är motigt.
Kram
Annika

Mittljuvaskafferi sa...

Hej!Jag har rensat i år ska du tro, vet inte vad det är för sjuka jag har fått (röj och rens sjukan tror jag)
Det känns skönt efteråt jag har ju varit en liten samlare.
Vad kul med en autograf! Han är super bra!
Trevlig advent/ Birgitta

Anonym sa...

Ja de där med att samla på sig tomtar och vad barnen gjort är jag också bra på. Så du kan få lite av mig om du vill. Jag skickar det med Matilda på söndag när vi ska på teater.
Kram mamma