måndag, november 30, 2009

Blandad kompott



Månadsbild nr 11 ser ut så här, tråkigt och färglöst är det i rabatten men det är väl typiskt för november. Rocco fick vara med på bilden för att liva upp den lite ;)



Jag har fått ett paket från Nya Zeeland som bla innehöll fröer, det sägs att vi har likt klimat så de ska säkert trivas här. Jag hoppas på att bli en fena på detta med fröer och plantera de i tid med lagom mycket vatten och sol för de sen ska blomma till sommaren. Får tänka på att de har rest långt så kanske jag fixar det, i alla fall börjar man blicka framåt mot en ny trädgårdssäsong när man sitter med fröerna i handen och försöker slå upp dem på nätet för att få lite planteringstips.



Men först är det en jul och jag har inte kunnat låta bli annat än att köpa några nya tomtar, jag var nere på nimt för att kolla in deras trädgårdskonst och hittade dessa söta lite annorlunda tomtar i keramik och en ny ljushållare av carin gry har det med blivit gillar hennes tomtar som gömmer sig under mössan.


Det går åt en hel del värmeljus här nu och hushållspapper för Ozzy är fortfarande inte rumsren. Men han är så söt att ibland kan man bara inte skälla på honom.

4 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Ozzy är ju så söt att man nästan dör. Jag saknar min lilla shih-tzu när ser honom. Kommer du klippa honom eller ska han ha lång päls? Vår lilla Tingla hade lång päls men hon hatade att bli kammad. När det var snö kom hon in med så stora bollar under magen att hon knappt kunde gå.
Ha en fortsatt bra vecka! Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

oo vilken sötnos!!!
såå gossig!
Hoppas du haft en fin advent!!!
Kramis ♥ Millis

Erika sa...

Ååå månadsbild....om jag fotar i kväll blir det en svart bild med kanske lite sken från bygglampan....får nog fuska o vänta tills helgen.

Camilla Alvén sa...

Vilket varmt fint ljus du har fotograferat din bild i.
Ha det bra
Kram