onsdag, november 04, 2009

090909



9 september 2009 föddes Ozzy, en helt bedårande söt lite blandras mellan Shih Tzu och Lhasa Apso.

Han flyttade in till oss i början av veckan, det var det vi hade i vår kalender så vi inte hade tid att bli sjuka. Fast det var det ingen som hörsammade för när Anders körde och hämtade valpen satt jag på vårdcentralen med killarna och fick konstaterat att bägge hade fått påssjukan (trots vaccin) och Tilda låg hemma och kräktes.
Om man ska se det från den ljusa sidan så har inte Ozzy varit hemma själv en endaste sekund sen han flyttade in, helt utan att vi behövt ta semester =)



En suddig bild men han är inte helt enkel att fotografera för den enda gången han är still är när han sover, något han gör ganska ofta.



Han är så pytteliten att man är rädd att man ska trampa på honom när man går här.
Vips har jag glömt allt om hur en hund kan gräva i rabatten, käka på favorit skon eller tugga och bita på möbler, jag har inte ett enda minne av att mina andra hundar har förstört något alls *ler*
Nä såklart inte, jag vet precis vad vi ger oss in på med att skaffa en hund till däremot har jag aldrig haft en så liten.
Nu väntar en hel del golvtorkande och upp mitt i natten i regn o rusk tills han är rumsren och det hoppas jag går snabbt.

9 kommentarer:

SKOOGSTROLLET sa...

Åh, vad bedårande söt. Sådana små hundar gillar jag, medan jag har en jäkla respekt för schäferhundar efter ha blivit jagad av två med munkorg när jag var ute ioch tränade som tonåring. Då kan man ju börja undra vad ägarna sysslar med. Till slut fick vi ta hjälp på ett ställe så de kom och hämtade sina hundar! Så sen dess litar jag inte på dem, små hundar skäller ju mest och det känns mer pålitligt, dessutom väger de ju inte så mycket.

Så med en så söt krabat kan till och med jag börja längta efter hund, även om jag är kattmänniska, men jag vet ju att tiden inte finns.

gittan sa...

Jisses vad söt han är! Hur stor blir ahn som vuxen? Min dotter har en dvärg spets och hon är precis lagom att ha i knät =) Hårar till tusen gör hon, men det gör inget, man får rolla kläderna innan man kör hem. Hoppas ni tillfrisknar snart för det var inga kul sjukor de där / gittan

Marina sa...

Hur har ni det i sjukstugan?

Här har vi mest ont i våra armar, jag och barnen. Lite frusna är vi också.

Så söt lille Ozzy är då! Lite skillnad i storlek jämfört med de andra hundarna.

Kram i stormen!

Karin - Mina Rum sa...

Vilken ljuvlig liten Ozzy! Har själv haft en Shih Tzu som blev 16 år gammal. Det är en superhärlig ras. Inte alls skälliga som andra småhundar. Gillar att vara ute i skog och mark, och är tuffare än de ser ut. Hoppas att ni kommer att få det riktigt härligt med er lilla kille. Kram

Mamma sa...

Han är bara så söt jag älskar färgen.
Ibland är det bra med sjukstuga:))
Idag har jag haft alla barnen hemma.2 på återhämtning och 2 som har nästan 40 i temp. Jag skulle kanske passa på att köpa en ny katt, nu när vi är hemma och Per bortrest*ler*

NinaH sa...

Oh så söt! Måste vara underbart få stifta bekantskap med den lilla pricken!!
Går de båda fyrbenta bra tillsammans också?
Tack för gullig hälsning på min blog också!;-)

Anjas Hill sa...

Vill du ha "barnvakt" så hör av dig ;)))! Eller ni kanske tröttnar på busungen - då finns jag här ;))!/Anja

Erika i Villa Lilja sa...

Vilken mysig liten ny familjemedlem ni fått. Hoppas alla snart blir friska igen.
Kram

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hel Millan, grattis till valpen Ozzy. Han påminner mig mycket på min gamle hund Rusty, han var blandis mella Chitzu och Yorkshire terrier, men mera Shitzu och det var mycket liv i honom.
Spännande att se många bilder av honom och hans bus framöver.
Fortsatt skön vecka önskar Petra