söndag, november 29, 2009

Advent



Så där nu tänder vi första ljuset och konstaterar att det går mot jul vare sig man börjat med pyntet eller ej.
Jag har jobbehelg och hade delad-tur igår så då blev det inte inte mycket gjort här men idag är jag ledig en stund på förmiddagen och på morgonrundan med hundarna tog jag med en påse för att samla in vad skogen hade att erbjuda att sätta i adventsstaken.
Förra året hade jag mycket mossa men i år blev det tallkvistar och kottar.



Det blev några kvistar över till den lilla vasen.
Det är så skönt med alla ljusen både de elektriska och levande de behövs nu för att lysa upp.
Nu är det dax att köra till jobbet, önskar er andra en skön första advent!

7 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Visst är det fint med enkla saker naturen bjuder helt gratis på, istället för köpt kommersiellt pynt! Din adventsljusstake är fin.
Jag hann inte med nån julpysel alls innan första Advent p.g. influensan och ryggskott tät i hälarna. Men bloggheadern fick ett juligt bild som passar en sådan trädgårdstok som mig i.a.f.
Kram, Petra B.

Marina sa...

Skönt att höra att fler än jag plockar hem saker från skogen. Här brinner nu första ljuset och det känns mysigt. Har itne hunnit de tjga hade tänkt idag men jag hann annat som jag inte tänkt så det får väl jämna ut sig. Ska sluta tidigt i morgon så jag kanske hinner göra krans till ytterdörren då.

Kram!

Anjas Hill sa...

Jag önskar dig en riktigt god lilljul Millan!/ Anja

Karin - Mina Rum sa...

Vilken rolig och fin liten vas! Att fylla vaser och stakar med naturmaterial är det bästa man kan göra tycker jag.
Adventkram på Dig

Annika Christensen sa...

Enkelt och snyggt.
Ha en skön kväll
annika

Madicken sa...

Hej vännen!

Jag ville bara önska dig en riktigt fin första advent! Det blev verkligen fint i ljusstaken! Naturligt är bäst! ;O)

Hoppas att du får en fin vecka!

Kramis!

NinaH sa...

Ja, ack- hur skulle vi klara oss utan Advent & dess ljus!!!???;-) Du fick till det fint i din advents-stake!