lördag, september 28, 2013

Jag hade lite att göra idag.
Vi har möblerat om så det är en del sorteringsarbete kvar till mig och så har jag köpt några pingstlilje-lökar som skulle komma ner i jorden men efter träningen idag hade jag ingen lust alls att vara nyttig så jag fick med mig mannen in till stan för att flanera lite i det fina höstvädret.
Vår stad är under ombyggnad så jag undviker i vanliga fall att åka in där men inte idag och trots att det är lönehelg så blev det bara doftljus och ljung med hem, tror inte det blir ett återkommande lördagsnöje det där med att gå på stan men det var mysigt i dag.
Sen blev det en sats knäckebröd och medan de var i ugnen körde jag till våra förra grannar och köpte pumpor så för att inte velat göra nåt alls känns det som jag fick en del gjort ändå om man räknar in att jag sen har "piffat" till både ute och inne med de nya grejerna.

Ha en skön lördag!

 

2 kommentarer:

Marina sa...

Att gå på stan tillhör inte favoritsysslan här heller men det finns dagrar då det kan vara trevligt.

Pumpor är så fint! Har ingen stor ännu men det ska jag fixa innan Halloween.

Kram

susanne sa...

Idag ska jag också fixa lite pumpor till altanen. Höstfix är kul att shoppa i trädgårdsbutiken, annars vill inte jag heller gå på stan varje helg.../Susanne