söndag, september 22, 2013

Det blev inget fågelbad

Det blev humlebad istället.


Det var mer lätthanterligt att gjuta det nu och så får nog det stora fågelbadet vänta till våren istället.

Jag såg nånstans hur man hade använt najtråd och en rundstav och gjort trädgårdskonst av.
Jag hade armeringspinnar över så jag tog det istället.


En kort och en lång blev det och alla som har kamin vet att det inte är så himla lätt att få rullat papper att brinna, så det var nog det mest tidskrävande i detta projektet, fick tom kalla in maken för att få fjutt på det. Med en del bensin och en halv ask tändstickor gick det bra till sist.
Annars var det busenkelt att göra, det enda som behövdes var pinne, najtråd och tidningspapper för att hålla formen någorlunda rund när man snurrar runt med tråden.


I helgen som har gått har jag hunnit med allt som jag hade på min att-göra-lista både inomhus och ute och nu är det snart tid för att laga söndagsmiddagen som idag ska bestå av en köttfärsgryta med paprika och chili.

Ha det gott!

7 kommentarer:

Erika sa...

Va smart att sätta eld på det sedan och så får man lite patina på köpet! Snyggt gjort!

Marina sa...

Den där kreativa förmågan är verkligen en av dina (många!) starka sidor. Jag hade aldrig kommit på tanken att göra sådana bollar och humlebad. Kanonfint!
Jag har hönsnät om du behöver till våren. Ja, om vi inte fått någon galen projektidé här som innefattar nät :).

Här blev det fläskfilégryta med mangochutney, curry och sambal oelek. Pasta till det.

Kramar

PS: Imorgon börjar tema träningsvecka hos mig.

NinaH sa...

Kreativ- det är ordet! Fiiiint, Millan!

susanne sa...

Det där blev snyggt! Jag ska också prova att göra en boll någon dag!/Susanne

gittan sa...

Fiiiiiint! Men varför eldade du det, det förstod inte jag?
Kram gittan

Karin - Mina Rum sa...

Vilken cool idé. Jag har bara gjort bollar att ha liggandes inomhus. De tillverkades av snöre och tapetklister runt en ballong. Att få elda upp stommen istället för att "bara" smälla är ju mycket roligare.

Kram!

Livet på solsidan sa...

Så himla läckra bollar! Och humlorna kommer nog att bli skrynkliga av allt badande :)

Ajdå apropå din silverbuske. Det var inte kul. Får hoppas jag har bättre tur...

Kram Tamara