söndag, juni 30, 2013

Nya ideer, igen

Det blev lite grävt igår, med betoning på lite.
Men min hortensia kom ner i jorden, det är en vipphortensia Hydrangea paniculata 'Wim's Red' tror att den blir bra där.
Det är inget precis att fotografera och jag vet inte om ni ser hur jag har ritat i min trädgårdsbok men det har kommit till ett ev staket pga vår rymmarhund som är i full fart att uppleva friheten och dess faror på egen hand allt för ofta.
Nu har han hittat en kompis som verkligen inte tycker om småhundar, enligt ägaren, som han rymmer till.
Så nån form av hinder måste upp och nu när jag sitter här kommer ordet rosenportal upp, hmm jag behöver ju nån ros i trädgården och fula staket inlindade i taggiga rosor kanske inte är så lockande att ta sig över för en lite hårig hund.
Tja ingen ont som inte har nåt gott med sig heter det ju, får fundera vidare på detta känner jag.

Visst är det sant att efter regn kommer solsken?
Ha det gott!

 

1 kommentar:

Marina sa...

Japp, efter regn kommer solsken. Ingen vet dock hur lång tid det kan ta men jag har hört om regnställ och gummistövlar. Det är bra grejer det :)
Rosenportal som en del av staketet eller något låter ju jättebra. Man får hela tiden nya idéer och det brukar bli bra till slut.

Jag kan tisdag eller onsdag vid 19-tiden.

Kram