lördag, juni 22, 2013

Fortsatt glad midsommar!

Jag återkommer ofta till tiden, hur den sällan räcker till till allt man vill göra eller om man tänker efter hur jag väljer att prioritera den.
Våren är och har alltid varit lite jäktig hos mig så även denna.
Vi har hunnit med att bygga färdigt vår uteplats lagom till vi hade en studentfest och vi hann tom några dagar på Sweden Rock-festivalen i år med.
Student är ett kapitel för sig och även om vi håller bägge fötterna på marken så svävar det bort emellanåt med både pengar och krav, tack och lov inga krav från studenten själv utan hon var nöjd och tacksam för allt och det är huvudsaken.



Altanen som får räknas till vårt sista stora byggprojekt för tillfället blev så här, det är lite kantjusteringar kvar men vi är mycket nöjda och har redan njutit både eftermiddagar och kvällar där.
Det är en kaprifol som jag har planterat som ska agera insynsskydd mot grannen farbror G.
Vi är vana vid att bo bakom flera meters hög häck och här har vi grannen till vänster bakom planket.


Rakt bak ser det ut så här och man ser inte ens fru U;s hus bakom allt det vildvuxna, där har vi njutit av bla forsythia, nån sorts vresros och nu fläder som jag tänkte plocka för att göra en sats saft på.
De mesta som är högt står på granntomterna men bakom väderkvarnen  nere till höger har jag planterat syren, paradisbuske och dubbel rönn spirea.
Min tanke är att även om tanten som bor där får för sig att skövla allt på sin sida så ska vi ha det skyddat härifrån så nu är jakten igång på höga buskar.


På min sida står denna typen av klint (?) finns i massor liksom vad jag tror nån sorts flox och ett mindre halvdött träd till vänster i bilden är med vårt.

Annars är det mest kirskål, även det en gåva från grannens vildvuxna (man får ta det onda med det goda eller nåt *ler*).

Nu är det bara fyra veckor till jag har semester, nerräkningen har börjat.

Ha det gott! 

 

6 kommentarer:

gittan sa...

Vilken vacker uteplats ni gjort! Tiden den är nog mer eller mindre en bristvara för de flesta av oss men jag tror att man ska göra sitt bästa för att inte ställa för höga krav på sig själv om vad man ska hinna med / Kram gittan

Ninnis sa...

Vilken fin uteplats...hoppas du får många tillfällen att nyttja den på...=)

Kram Ninni

Marina sa...

Det är så kul att se bilder från er trädgård. Så bra uteplatsen blev! Kan tänka mig att där tillbringas ett antal sköna stunder.

Studenten ja, den är/var precis som du beskriver. Vi fixade mycket själva men ändå vill man ju att det ska bli så bra, så lyckat. Då är det lätt att drabbas av lite press. Här var studentskan mycket nöjd.

Jag kommer gärna antingen kväll eller dag. Det kvittar mig. Ska träna på tisdag med ett gäng. Vill du hänga med förresten? Gratis, samling vid konstgräsplanen, den som vill håller i passet (man måste inte hålla), håller på typ 1 timme, ett gäng tjejer/mammor...Jag är äldst :)

Kram

Livet på solsidan sa...

Vilken snygg spaljé/räcke ni har gjort runt uteplatsen. Gillar att det är luft mellan brädorna. Kommer bli ännu snyggare (och sniffvänligare) när kaprifolen kommit upp.

Gillar också ljusslingan. Har själv tre likadana. Jag äääälskar dom!

Hoppas ni hade en fin midsommar!
Kram Tamara

Karin - Mina Rum sa...

Så snygg er altan blev. Gillar verkligen träet i golvet och de glesa spjälorna i inramningen.

Kram, Karin

Erika sa...

En riktigt trevlig sommar önskar jag er!