torsdag, juni 27, 2013

Trädgårdsnörd?!


Jag kallar mig trädgårdsälskare men vad är jag för sorts trädgårdsnörd egentligen? 
En av våra nya grannar går alltid ute och klipper gräset, häcken eller putsar i rabatten tom så har hans son rensat bort ogräs som vuxit vid vår mur mot gatan (vilket behövdes men jag tänkte faktiskt gå ut och göra det, efter jag hade gjort nåt annat före) 
Sån är inte jag. 
Jag är mer den som helst bara går och såsar runt, drar lite här och lite där. 
Tänker nog varje dag att idag ska jag ut och gräva bort all ogräs på uppfarten men när jag har vattnat och kanske planterat något nytt eller dragit lite ogräs på andra ställen sätter jag mig ner och tar det lugnt en stund sen har jag glömt bort tråk-uppfarten igen. 
Väljer bort att titta på fulhörnan för att njuta desto mer av den fina. 
Drömmer om den "perfekta" trädgården när jag läser tidningar men när det väl kommer till kritan gillar jag den som mest lite så där lagom busig och inte helt nyklippt och finputsad. 

 Precis som det ser ut i huset med sina sneda väggar och på somliga ställen har det blivit nödlösningar med lister för att dölja en del skavanker. 
Här är inte alla rummen i toppskick samtidigt för medans det ena rummet får putsade rutor och nya dukar så stökas de andra till på nåt vis. 
Fast så blir det kanske när man är fem i familjen plus hundar, katt och ödla och ingen av oss har städning överst på vår lista av vad vi helst sysslar med. 

Min lista toppas av som sagt trädgården, att vara i och njuta av då o då även arbeta i fast då i måttlig dos och helst bara på de roliga ställen. 

Ha det gott!

 

4 kommentarer:

Ninnis sa...

Varje trädgård ska passa dess ägare...och njutas av densamma...=)
Tycker inte man ska jämföra utan leta inspiration hos varandra istället...!!


Ha det bra !

Kram Ninni

Livet på solsidan sa...

Tycker du har en god inställning till trädgårderandet! Fast var och en gör ju precis hur mycket - eller lite den vill. Det är väl det som är grejen liksom ;)

Trevlig helg!
Kram Tamara

Marina sa...

Det gäller att hitta sin egen stil och sina egna mål med trädgård. Här är ingen perfekt trädgård men samtidigt gillar jag att ha fint runt mig. Lite ogräs här och där gör mig inget alls. Däremot skulle jag ha svårt att trivas i en igenväxt trädgård men låter man det bli så är man kanske heller ingen trädgårdsnörd/älskare.
Jag känner nog för olika saker olika dagar.

Kanske vi kan ses nästa vecka?

Kram

Lena/isklockan sa...

Ha ha låter ju som jag det där. Mysig blogg jag hamnat på :) Lena/