måndag, januari 31, 2011

En kylig måndag


Hu va kallt det var i morse, jag hade inbillat mig att solen som lyste så vackert igår skulle titta fram i dag med men nope, 10 minusgrader visade termometern när jag kollade.


Vi hade som jag skrev igår träff med Rosenknopparna, vår lilla trädgårds grupp. Vi är ju intresserade av både mat och inredning med har vi kommit fram till, men det är främst trädgårdsprat och trädgårdsresor vi gör tillsammans. Vi har några mässor, trädgårdsdagar, växthus och loppis-rundor på agendan iår.
Eftersom vi firade två-årsdag bytte vi paket, jag fick en liten trädgårdsdagbok, perfekt för mig nu kan jag klottra ner tankar och idéer varefter jag får dom.

Det var nog därför jag var så sugen på att gå ut och se om nåt annat behaga sticka upp ur jorden än krokusarna men nu är det kallt igen och ingen snö som skyddar så jag ska nog vara glad att inget annat kommit upp. Får vänta ett tag till med att skriva vårtecken.


Annars har jag som ni ser roat mig med att fika på goda daimcookies men mest la jag upp bilden för att visa den fina blomman jag fick av gänget igår, den står på köksbordet och ger vårkänslor inomhus som värmer både kropp och själ.

Ha det bäst!


6 kommentarer:

Malin sa...

Tack för igår, det var verkligen super trevligt.
Kram

Marina sa...

HAde ni så kallt! Vi hade ca 8 när jag steg upp och det räckte. Hy!
Men fin bild blev det ju.

Jag är jätteglad för söta korgen jag fick i går. Kommer göra sig så bra i LUgnet.

Kram!

Annika Christensen sa...

Äntligen kom jag hit in till dig.
Det är inte så bra med bilder som länk för jag kommer aldrig in till vissa missar hela tiden deras inlägg.
Tack för att du kom ihåg mig.
Prickiga koppa älskar jag.
Ha det gott
Annika

Karin - Mina Rum sa...

Låter som en mysig träff med er lilla grupp. Kul att ha lite trädgårdsplaner ihop.

Ja, fy så kallt det var igår -14.6 när jag klev upp. Inte lika många minus idag, men minst lika kallt.

Ha det fint. Kram!

Möllebacken sa...

Vad kul med en sådan grupp.
Har dina krokusar kommit upp?
Det var verkligen en härlig korg du fick smockad med vår.
Ha det gott.
Kram Pella

Anjas Hill sa...

Så mysigt ni har det!/Anja