onsdag, augusti 13, 2008

Lite höstigt, eller?

Höstkänslan har infunnit sig nu när det ha varit lite regnigt och mörkt på kvällen och för min del känns det ok, jag är ingen TV-människa men väl en filmälskare så det har blivit några stycken denna veckan.
En bra bok hör med hösten till och jag började på "Flyga drake" av Khaled Hosseini, vet inte om den är bra för jag har inte kommit så långt i den än.
Jag har sparat Camilla Läckbergs nya till vi ska åka på semester, tänkte den kunde vara lagom lättläst på en solig strand.



Och just när höstkänslan börjar ta sitt fäste ser jag att jordgubbarna växer och frodas fortfartande för fullt, där är massor vi plockar en handfull varje dag, vilket ger en lite mer försommarkänsla.



Allium Nigrum

Jag var helt säker på att denna var blå eller lila tyckte att jag kom ihåg det från förra året men icke, den var vit.




Jag fick två Humleblomster buskplantor ( eller hette den bara Humlebuske? ) av Marina den ena blommar med söta små blyga blommor den andra är knappt hälften så stor och har inte en tillstymmelse till blommor än.



Grekvädden har jag säkert visat innan men jag tycker den gör sig så fint med den rosa luktärten.
I dag tänkte jag städa eller rensa ogräs eller kanske bara gå bort till Lola och dricka lite kaffe, får se vad det blir.

2 kommentarer:

Marina sa...

Ja visst får man lite höstvarningskänslor nu. Det gör mig inget. Här tittar vi mycket på OS nu men annars brukar jag scrappa på kvällarna när de andra ser tv.
Den heter bara humleblomster och den är så söt tycker
jag. Idag fyller min mormor 87 så jag och Erica och Oscar ska dit en sväng i em.

NinaH sa...

Åh snälla Millan! Vi kan väl söga sensommar... än så länge?! Snölla! Liiiiite till!....?....;-) Fast ärligt talat- ja det är faktiskt mysigt med lite tid för inne-pyssel också - utan samvetskval - nu när regnet börjat komma... ;-)