tisdag, augusti 05, 2008

H C Andersen

Han var en tacksam kille, H C Andersen-rosen, jag blev inte färdig att plantera rosen förän för nån vecka sen. Som tack kom knopparna direkt och nu blommar den första.





Jag fick en fingerborgsbuske av Marina i våras den och de andra blommorna jag fick har vuxit till sig och blommar nu för fullt.





Hur klarade ni er i den första "stormen" igår?
Vi verkar ha haft tur, bara ett brutet parasoll och en bruten Gladiolus som jag tog in och satte i vas istället.
När jag körde till jobbet imorse låg det ett nerfallet träd över halva vägen och mängder med blad och grenar var överallt.
Nu hoppas vi på att vinden ska mojna för vi är bjudna på kvällsbuffe som ska intas på stranden i Åhus, kan bli mycket sand i maten annars =)

7 kommentarer:

Marina sa...

Oj, äta på stranden låte mysigt. Hoppas det blir uppehåll. Jag kom nu på att jag ahr glömt plantera ut mina buskfingerborgsblommor. Såtr kvar små och eländiga i plastkrukor.
Här tog stormen en del stockrosor och framför allt hela mitt planteringsbord. Sur!

Marina sa...

Bara jag igen! Humöret är bättre men det har itne blivit någon skylt ännu. SÅ svårt att få tummarna loss idag. Eller egentlgien itne för jag ahr dammsugit sovrummet och städat i uterummet. Har även gått en lååång runda med Ronja men någon skylt har det itne blivit ännu. Jag vet nämligen inte riktigt vad jag ska skriva. Det du föreslog var bra men jag är rädd att jag itne kan skriva så mycket snyggt. Ju mer man skriver desto större risk är det ju att någon blir fult eller fel. Vi får se vad jag bestämmer mig för. Ha det bra!

Jenny sa...

Kvällsbuffe på stranden låter inte alls dumt. Vad har ni gjort för att förtjäna det?? Pratade med Lise hon sa att det fanns murgröna i allen vid kyrkan vi kan väl ta och kika där imorgon. Hur jobbar du då?? Kramis

Britt sa...

Då får vi hoppas att det slutar att blåsa för det är inte så trevligt när det knastrar mellan tänderna. Här hemma blåste en stor gren ner på uppfarten tur att vi parkerat långt upp på vägen.//Britt

NinaH sa...

Stormen var häftig & här blev det- sedvanligt!:-(...- elavbrott! Vackra växter! Buskfingerborgsblomman häftig. Hoppas måltiden på Åhus strand blev sandfri?!;-)

Lily of the valley sa...

Det var en rejäl storm, orkan, vi hade. En del av mina gladioulus knäcktes också men glädjen av att ha dem inne är större. En del pelargoner, höstflox och lite annat blev förstört. Ett zinkfat med rostiga- och betongägg flög iväg + en lykta m.m. Hörde att ett nytt oväder är på väg in men vi här i Skåne blir nog förskonade denna gången. Kram Lily

Lily of the valley sa...

Ps! Jag gillar H C, han är jättesöt