fredag, augusti 01, 2008

Just när jag trodde...

...att det inte skulle bli några blommor på min Hibiscus i år så överraskar den med att öppna på sina knoppar.




Den har varit tillknäppt hela sommaren och jag tänkte att den ville nog ha ett år på sig innan den skulle visa sin skönhet, ibland är det bra att ha fel.








Min lilla Ruta blommar med nu, jag fick den av Jeanette för några år sen och den har överlevt en del flyttar och smällkalla vintrar och ändå blommar den med sina små söta blommor varje år, snacka om tacksam blomma.





Nu ska vi packa ihop oss för nu ska resten av familjen med på scoutläger och stanna över tills imorgon.
Kan nog erkänna att jag inte är en tält-människa men vad gör man inte för sina barn och vem vet det kanske blir den bästa kvällen i mitt liv =)

4 kommentarer:

Marina sa...

Jag såg om lägret i tidningen idag. Tält är inte min favorit heller men visst,vad gör man inte för barnen.
Jag måste ut och kolla om min hebiscus också har börjat slå ut. Knoppar har den det kollade jag för någon dag sedan. Jag älskar violrutor och klockrutor! Jag ahr den som du har och sen har jag en vit violruta som nog är den sötaste av alla. Den måste jag göra ett inlägg om! Ha det bra i tältet!

Jenny sa...

Hoppas ni har haft en skön lägervistelse. Skönt för er att få hem Max, längtan är stor när inte hela familjen är samlad.
Vi hörs i eftermiddag vi har fortfarande inte bestämt oss om kvällen, men det ska vi ha gjort tills ni kommer hem.
Kramis

Anonym sa...

Så ljuvliga blombilder du tagit..
jag är lite kluven här.. Har du en mamma som heter Lena?
Bara fick för mig då jag ser dig i hängmattan.. liknar en Milla/Camilla från mina trakter, en barndomskompis till min dotter:-) men så kan det väl ändå inte vara.. i denna myrstack av bloggar .. eller kan det?

Anonym sa...

Vad glad jag blev när din (tidigare min) hibiscus blommar. Idag (söndag) regar det igen så då får det väl bli en slappe dag efter bröloppet igår.
Kram från Millans mamma Lena.
Ps Vem är pialotta? För du har helt rätt