måndag, april 09, 2012

Sköna påsk


Nu är påskhelgen över, det har verkligen varit aprilväder från nästan snöstorm till att man har kunnat sitta ute med en kopp kaffe en stund på solsidan.

Jag har nog inte gjort så speciellt mycket och ändå har tiden sprungit iväg, vi har varit och tittat på en del konst, träffat nära och kära och däremellan har vi bara njutit av ledigheten.

Jag har målat en ny Magnolia som jag får titta på tills min blommar. Jag såg en stor Magnoliabuske där alla knopparna hade slagit ut när det var så varmt för nån vecka sen och nu är den helt vissen, hu vad trist och snuvad på blomningen man måste känna sig.

Idag är det långkok av en bourgogne-gryta här det är en sådan matdoft som jag gillar när den sprids i huset, jag blir riktigt hungrig av det.
Tror jag ska baka en hallonkaka som vi kan ha till efterrätt tillsammans med lite glass.


Ha det gott!


1 kommentar:

Marina sa...

Vilken underbar magnoliabild! Varför hade inte du utställning?

Min magnolia blommar inte i år heller. Jag vet inte vad jag ska göra för den eller säga till den för att den ska blomma. Den trivs nog inte.

Ledigheten har varit skön även om jag så klart hade önskat bättre väder. Det är ju ändå lika bra att njuta av det väder som är för det blir ju inte bättre för att jag surar. I morgon jobb igen!

Kramar!